גיבור השבוע של ארה"ב, ובעיקר גיבור של אמא, הוא ילד בן 5 שתועד מרביץ ללא כל מורא לשודדים חמושים שפרצו לביתו, ואף זורק על אחד מהם מכונית צעצוע.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
השוד התרחש ב-30 בספטמבר בעיר סאות' בנד שבאינדיאנה, אם כי – ואולי בשל גבורתו המפתיעה של הילד – השודדים לא גנבו דבר ונמלטו. לפני כמה ימים פרסמה המשטרה בעיר סרטון ממצלמת אבטחה בבית שתיעדה את רגעי הבהלה, במטרה לסייע במצוד אחר החשודים שעדיין לא נתפסו.
3 צפייה בגלריה
ילד בן 5 הרביץ ל שודדים פורצים כדי להגן על אמא ב סאות' בנד ארה"ב
ילד בן 5 הרביץ ל שודדים פורצים כדי להגן על אמא ב סאות' בנד ארה"ב
"צריך לקבל מדלייה". בן ה-5 מתעמת עם השודים
בסרטון, שבמהרה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות, ניתן לראות ארבעה פורצים, שלפחות שלושה מהם אוחזים באקדחים שלופים. אם המשפחה, תמיקה ריד, סיפרה לתקשורת המקומית כי כשפרצו הם אף פתחו באש. "מה שאתם רואים הוא אותי מגהצת את הבגדים שלנו, מוכנה להתחיל את היום", אמרה על תיעוד הפריצה שהתרחשה בשעה 10:30 בבוקר. אם לסרטון היה קול, הוסיפה, "הייתם שומעים אותי קוראת, 'מה זה?!'".
הפורצים נכנסו לבית דרך המטבח. הדבר היחיד שעליו חשבה תמיקה, כך אמרה, היה להגן על ילדיה. אך בנה הקטן, דייוויד, לא נרתע כלל, ונחלץ להגן לדבריה עליה ועל אחותו. "הגיבור שלי שם, הוא הרביץ בעקשנות לבחורים", אמרה, וסיפרה שהדבר היחיד שעליו חשבה באותו רגע היה כיצד להוציא את בנה מבית, מחשש שהשודדים יפגעו בו.
אבל הם לא פגעו בו, וברחו. הבן הקטן, שתועד כאמור זורק צעצוע על הפורצים, סיפר לתחנת הטלוויזיה המקומית WSBT: "הרבצתי לו וניסיתי לזרוק עליו את המכונית שלי".
"הרבה אנשים אומרים שהילד הקטן הזה אמיץ כל כך וראוי למדליית זהב, וזה נכון, הוא היה אמיץ מאוד", אמרה דוברת משטרת סאות' בנד, קריסטין קרסטן. "אבל אף ילד קטן – אף אחד בכלל – לא צריך להתמודד עם דבר שכזה, ולכן מאוד חשוב שנוריד מהרחובות את החבר'ה האלה שאחראים לפשע אכזרי שכזה".