ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף אחר הצהריים (חמישי) כי המל"ט שהופל לפני יומיים מעל עמק המעיינות, באזור הגבול עם ירדן, נשלח על ידי איראן. נתניהו הציג חלק מכנף של המל"ט שלדבריו היה חמוש ואמר כי מדובר בעדות לכך שאיראן "מספקת את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור".
"בזמן שאנו עסוקים בלחימה, לפני כמה ימים שלחה איראן מל"ט חמוש לתוך ישראל מעיראק או מסוריה", אמר נתניהו במפגש עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס המבקר בישראל. "הכוחות האיראניים שיגרו מל"ט חמוש, שכוחותינו יירטו בגבול בין ישראל לירדן. אני חושב שזה אומר הכול על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם - איראן".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו והמל"ט שהופל לצד שר החוץ הגרמני הייקו  מאס
בנימין נתניהו והמל"ט שהופל לצד שר החוץ הגרמני הייקו  מאס
נתניהו מציג חלק מהמל"ט שהופל, במפגש עם שר החוץ של גרמניה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
2 צפייה בגלריה
חלקי המל"ט שהופל
חלקי המל"ט שהופל
חלקי המל"ט שהופל
במפגש שנערך בקריה בתל אביב הוסיף נתניהו: "הייתה לי פגישה מאוד פרודוקטיבית עם השר מאס מגרמניה. הודיתי על עמדתה הבלתי מעורערת של גרמניה בתמיכה שלה בזכותנו להגנה עצמית. זה מגיע מהלב, ואני לא רק אומר את זה בשם הממשלה אלא בשם עם ישראל. אז תודה לך.
"בפגישתנו, תיארתי שבעוד שאנו נלחמים בחזיתות שונות, מי שעומדת מאחורי הרבה ממעשי התוקפנות האלה היא איראן. לא רק שאיראן תומכת לחלוטין בג'יהאד האסלאמי בעזה ונותנת לו את כל המימון, היא גם נותנת נשקים לחמאס וגם לחיזבאללה. הם מספקים את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור בפעילותם".
נתניהו הוסיף: "תודה לך השר מאס, אתה ידיד אמת וזה נאמר בהוקרה מעם ישראל. תודה לכם שבאתם בעת הזו לכאן. תודה על תמיכתכם החזקה והבלתי מעורערת".

במפגש אמר הייקו מאס לראש הממשלה כי הוא הגיע לישראל על מנת לבטא את הסולידריות המלאה של גרמניה עם הישראלים. השר הגרמני הוסיף כי גרמניה מגנה את ההתקפות של חמאס שאחראים להסלמה, וכי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה.
בפגישה השתתפו ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגרירת גרמניה בישראל ד"ר סוזנה ואזום ריינר ושגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף. רה"מ נתניהו צפוי להמשיך הערב בפגישותיו עם שר החוץ של סלובקיה איוואן קורצ'וק ושר החוץ של צ'כיה יאקוב קולהנק, שהגיעו גם הם ארצה וביקרו בין היתר יחד עם הייקו מאס בזירת פגיעה ישירה בבניין בפתח תקווה.
המל"ט שחדר לישראל ביום שלישי היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית. בצה"ל אמרו כי כוחות הביטחון אספו את שבריו סמוך לקיבוץ מעוז חיים. באותו יום לא מסרו בצבא את זהות המדינה שממנה המריא המל"ט ולא ציינו את מסלולו, בניגוד לאירועים קודמים, שבהם מל"טים המריאו מבסיס T4 בסוריה.