ראשי המפלגות החרדיות - אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן - מסרו הערב (חמישי) הצהרה בכנסת וקראו ליו"ר ימינה נפתלי בנט שלא לחבור לממשלה עם גוש השינוי, ואמרו כי "עדיין לא מאוחר" להקים ממשלת ימין. זאת יממה אחרי העברת המנדט להרכבת הממשלה ליאיר לפיד.
יו"ר ש"ס דרעי ציין כי מלא שבוע לאסון הר מירון ונשא דברים בדמעות. "ימינה היא חלק ממשא ומתן להקים ממשלה שאין לי הגדרה אחרת חוץ מממשלת שמאל, גם אם לתקופה יעמוד בראשה נפתלי בנט", אמר. "השרים, הוועדות, הכול יישלט על ידי השמאל".
3 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן אריה דרעי ומשה גפני
יעקב ליצמן אריה דרעי ומשה גפני
"בנט, תחזור בך". ליצמן, דרעי וגפני בהצהרה בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"ממשלת שמאל, גם אם לתקופה יעמוד בראשה בנט"
(צילום: יונתן זינדל)
דרעי המשיך: "אנחנו חרדים מאוד כשאנחנו שומעים שאביגדור ליברמן למשל, הרודף הגדול ביותר של היהדות החרדית, בכלל הייתי אומר של הדת, אמור להיות שר האוצר. אנחנו חרדים, מאוד אנחנו חוששים מאוד מה יקרה לאופי היהודי של מדינת ישראל. מה יקרה עם הסטטוס קוו במדינת ישראל. מהערכים שעליהם נגדל את ילדינו ונכדינו ומעתידה של מדינת ישראל".
יו"ר ש"ס פנה לבנט ואמר לו: "כמי שהקדשנו שעות ארוכות והגענו כבר פחות או יותר להסכם סגור. אנא תתעשת, תתגבר, לא מאוחר עדיין, חזור בך". בתשובה על שאלות עיתונאים אמר: "אנחנו נעשה הכול כדי שלא תקום ממשלה כזאת".
אחריו עלה יו"ר יהדות התורה גפני ואמר: "יושב נפתלי בנט, מנהל משא ומתן, הופך אבן על אבן עם לפיד כדי לעשות ממשלה שהיא ממשלת שמאל, ממשלה שהיא אנטי דתית. הרי זאת הולכת להיות ממשלה אנטי ישראל. אני 'השמאלני' הרבה שנים בכנסת, אבל הטפתם לי מוסר על ארץ ישראל. מה ממשלה כזאת תעשה? מה יעשו הורוביץ זנדנברג ומיכאלי?".
3 צפייה בגלריה
פגישת גוש הימין
פגישת גוש הימין
פגישת ראשי גוש הימין בלשכת נתניהו
לבסוף דיבר ליצמן ופנה גם הוא לבנט: "אתה הולך להמליך את לפיד כראש ממשלה? את איווט ליברמן שרוצה לזרוק אותנו לזבל אתה רוצה להמליך לשר האוצר? זה לא מאוחר, אתה יכול לחזור בך. הצעד שאתה הולך לעשות זה נתק עם היהדות החרדית".
בצהריים השתתפו השלושה בפגישת ראשי גוש הימין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסיום הפגישה נמסר בהודעה משותפת כי "גוש הימין קורא לנפתלי בנט, איילת שקד וחברי הכנסת של 'ימינה' לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה".
אתמול העביר הנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת ממשלה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שצפוי לנסות להקים ממשלת רוטציה עם יו"ר "ימינה" בנט. זאת אחרי שתמה התקופה שהוקצבה לנתניהו להרכיב ממשלה מבלי שהוא הצליח בכך. ללפיד יש כעת 28 ימים להרכיב ממשלה, עד 2 ביוני.