עימות קטלני אירע בין דייגים לפעילים למען בעלי חיים, כאשר האחרונים ניסו להסיר רשתות דיג שפגעו ביונקים ימיים שנמצאים על סף הכחדה, במי מפרץ קליפורניה שבמקסיקו.
3 צפייה בגלריה
 פעיל ארגון למען בעלי חיים Sea Shepherd ב מפרץ קליפורניה שב מקסיקו
 פעיל ארגון למען בעלי חיים Sea Shepherd ב מפרץ קליפורניה שב מקסיקו
בקבוקי תבערה בים. פעיל של Sea Shepherd במפרץ קליפורניה
(צילום: AFP)
במהלך העימות שהתרחש בסוף השבוע שעבר סירתו של אחד הדייגים התנגשה בסירה של פעילי הארגון Sea Shepherd, ולפי רשויות הבריאות המקומיות הוא אושפז ב-31 בדצמבר בעיר מקסיקלי שבצפון מקסיקו. בהמשך הדייג מת מפצעיו הקשים. דייג נוסף מאושפז גם הוא במצב חמור.
העימות התרחש כאשר פעילי בעלי החיים ניסו להגן על ואקיטות, יונקים ימיים נדירים שההערכות הן כי רק עשרות מהם חיים כיום. זהו המין הקטן ביותר מבין סדרת הלווייתנאים. בצי המקסיקני אמרו כי הפעילים הותקפו על ידי הדייגים כאשר אספו רשתות דיג שהוצבו באזור. לפי הצי, הדייגים השתמשו במתקפה שלהם ב"מטעני נפץ בייצור ביתי".
בארגון Sea Shepherd טענו כי הדייגים השליכו בקבוקי תבערה אל עבר שתי ספינות של הפעילים, Farley Mowat ו-Sharpie, שפעלו במשותף עם הרשויות המקסיקניות כדי לאסוף את רשתות הדיג.
3 צפייה בגלריה
ואקיטה המכונה דולפין המפרץ בעל חיים ימי  בסכנת הכחדה ב מפרץ קליפורניה ש ב מקסיקו
ואקיטה המכונה דולפין המפרץ בעל חיים ימי  בסכנת הכחדה ב מפרץ קליפורניה ש ב מקסיקו
רשתות הדיג לא להם, אבל הורגות גם אותם. ואקיטה
(צילום: NOAA / Wikimedia)
לפי הארגון אחת הספינות, Farley Mowat, ניסתה לעזוב את האזור כאשר אחת מסירות הדייגים "סטתה באגרסיביות" והתנגשה בגוף הספינה. בהתנגשות, כך נמסר, הסירה של הדייגים התפרקה לשני חלקים.
משפחתו של הדייג שנהרג טוענת מנגד כי פעילי בעלי החיים התנגשו במכוון עם ספינתם בסירה שלו. היא קראה לצדק בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, ודרשה שהאחראים למותו ייענשו.
זהו אינו העימות הראשון שמתגלע בין דייגים לפעילי בעלי חיים שמנטרים את השמורה הימית שהקימה מקסיקו עבור הוואקיטות במפרץ קליפורניה. לפי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע (IUCN), דיג לא חוקי הוא שאחראי להבאת היונקים הימיים הללו אל סף הכחדה. בארגון אומרים שהוואקיטות נוטות להסתבך ברשתות הדיג שמציבים הדייגים על מנת ללכוד את דגי הטוטואבה, בעצמם מין בסכנת הכחדה, ששלפוחית האוויר שלהם נחשבת למעדן באזורים שונים באסיה.
את הוואקיטות אפשר למצוא אך ורק במפרץ קליפורניה, שהאיים והאזורים המוגנים בו הפכו לאתר מורשת עולמית ב-2005. ב-2019 החליטה ועדת אתרי המורשת של אונסק"ו לצרף אותו לרשימת האתרים שנמצאים בסכנה, עקב החשש מהכחדת הוואקיטות.