ג'ו ביידן התחסן אמש (יום ב') בשידור חי, בניסיון לשכנע כמה שיותר אמריקנים להתחסן נגד נגיף הקורונה. הנשיא הנבחר, בן 78, קיבל את החיסון של פייזר בבית חולים בדלאוור.
"אני מוכן", אמר ביידן לפני שקיבל את החיסון בכתף שמאל. "אני עושה את זה כדי להראות שכשהחיסון יהיה זמין אנשים צריכים להיות מוכנים. אין שום דבר לחשוש ממנו". לאחר הזריקה שיבח את עובדי מערכת הבריאות בארה"ב. "הם גיבורים", אמר, והוסיף שלממשל של דונלד טראמפ "מגיע קרדיט מסוים" על תוכנית החיסונים. שעות לפני שביידן התחסן קיבלה את החיסון גם רעייתו, ג'יל. סגניתו קמלה האריס אמורה להתחסן בשבוע הבא.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מקבל את החיסון
ג'ו ביידן מקבל את החיסון
ג'ו ביידן, עם מסכה, מקבל את החיסון מאחות בבית החולים
(צילום: רויטרס)
ארה"ב החלה בשבוע שעבר במבצע החיסונים הגדול בתולדותיה, אחרי שה-FDA אישר את החיסון של פייזר. ביום שבת אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני גם את החיסון של חברת מודרנה, והפצתו החלה היום.
מייק פנס, סגנו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, התחסן ביום שישי בשידור חי עם רעייתו קארן. "לא הרגשתי דבר", אמר פנס מיד לאחר שקיבל את הזריקה. בניגוד אליו, טראמפ בינתיים לא ממהר להתחסן.
יועציו של טראמפ, שהחלים מקורונה לאחר שטופל בתרופות ניסיוניות, אמרו לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית כי הוא "עסוק בתוצאות הבחירות", אותן הוא עדיין מסרב לקבל, ו"לא גילה שום עניין" בהעברת מסר לעידוד ההתחסנות. מגפת הקורונה גבתה את חייהם של יותר מ-317,000 איש בארה"ב ויותר מ-17.5 מיליון נדבקו.
לפני כשבועיים אמר ביידן שהיעד של הממשל החדש הוא חלוקת 100 מיליון מנות של חיסונים ב-100 הימים הראשונים בבית הלבן. לכל אדם דרושות שתי מנות של החיסון לנגיף.
פורסם לראשונה: 22:59, 21.12.20