בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ג') 3.5 שנות מאסר על אברהם לשם, שביצע מעשה מגונה בילדה בת ארבע לפני כשנתיים בירושלים. לפני כחצי שנה החליט בית המשפט לזכות את לשם, תושב קצרין בן 24, מאשמת אונס.
"הוא שמר על זכות השתיקה ובית המשפט הגן עליו", אמרה אמה של הילדה לאחר הדיון. "בית המשפט הגן עליו ולא הגן על הילדה בת הארבע, גיבורה ואמיצה, שבאה וסיפרה ושיתפה שמישהו נגע בה והכאיב לה. בית המשפט הקשיב לו ולא לילדה בת ארבע".
3 צפייה בגלריה
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
"השופטים לא הקשיבו לעדות של הבת שלנו". הורי הילדה
(צילום: גלעד כהן)
האם הוסיפה: "אני רוצה לשבת עם השופטת ונצפה בסרט של הבת שלי. לא צריך להיות חכם גדול. ילדה בת ארבע הלכה לבית כנסת עם אבא שלה. למה הרסת לנו את החיים? כי נהנית כמה דקות? אתה פחדן וגיבור על חלשים".
לפני הדיון התייצבו כ-40 מפגינים מחוץ לבית המשפט. המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב "החוק היבש לא נרטב אף פעם. אפילו לא מדמעה של ילדה" ו"יש זרע אין אישום". המפגינים כרזו ממכונית: "נילחם כדי שלא ייפגעו יותר ילדים. ביזיון בית המשפט נגמר היום. רבקה (רבקה פרידמן פלדמן, השופטת - ג"כ) אנחנו מחכים לגזר הדין שלך".
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול בית המשפט המחוזי בירושלים על אונס בת ה-4
הפגנה מול בית המשפט המחוזי בירושלים על אונס בת ה-4
"נילחם כדי שלא ייפגעו יותר ילדים". מפגינים מחוץ לבית המשפט
(צילום: גיל יוחנן)
לקראת מתן גזר דינו, ובצל פרשת התקיפה המינית במלונית שמרחפת באוויר, החליטו שלשום הורי הילדה, לילי ומיכאל, להיחשף ולספר על האכזבה מבית המשפט, ועל החשש שההרשעה בסעיף מופחת תכשיר מעשים דומים בעתיד. "בית המשפט לא מגן עלינו", אמרו ההורים ל-ynet. "הוא ייצא החוצה ויפגע שוב בילדים אחרים".
בספטמבר האחרון החליט בית המשפט לזכות את לשם מסעיף האונס, והרשיע אותו רק בסעיף המעשה המגונה שתואר גם כן בכתב האישום שהוגש נגדו. זו לא הפעם הראשונה שתלונות מהסוג הזה מופנות כלפיו: בשנת 2017 נפתחה נגדו חקירה בחשד למעשה מגונה והטרדה של צעיר אחר, שעבד עמו. "הדיון הזה היה סטירת לחי מטלטלת. התחושה היא שלמערכת המשפט לא אכפת ממך", אמרו ההורים.
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול בית המשפט המחוזי בירושלים על אונס בת ה-4
הפגנה מול בית המשפט המחוזי בירושלים על אונס בת ה-4
מפגינים מחוץ לבית המשפט
(צילום: גיל יוחנן)
לילי ומיכאל סיפרו כי בתם הלכה יחד עם האב ועם אחיה לבית כנסת בירושלים בערב שבת, וכשיצאה אל החצר הוא קרא לה. "הוא הרים אותה, חיבק אותה ואמר לה לשכב על הגב. התיאור שלה מאוד מדויק ומאוד מתואר. גם חוקר הילדים והפרקליטות אמרו לנו את זה", סיפרו ההורים. "היא אמרה שהוא הכאיב לה עד רמה שהיא רצתה לצרוח מכאב".
אמה, לילי, אמרה כי הילדה פנתה לאביה וכשיצאו לחפש אותו לא מצאו אותו במקום. "הם חזרו הביתה והתקשרנו למשטרה. ראיתי את הכתם על השמלה. הורדתי אותה ממנה במהירות ונתתי לשוטר את השמלה המוכתמת. היינו בחקירת ילדים, ושם היא תיארה בדיוק מה הוא עשה לה – בצורה ברורה וכרונולוגית, מאוד מסודרת".
ההורים הביעו זעם על החלטת בית המשפט לזכות את לשם מאונס – ואמרו כי "בדיון האחרון הובהר לנו שהשופטים לא הקשיבו לעדות של הבת שלנו. הם התעלמו, אחרת אין סיבה לכך שהסירו את סעיף האונס מכתב האישום והשאירו רק את סעיף המעשה המגונה. בית המשפט, במקום להגן על חסרי הישע, מגן על עבריינים".
יובל קידר, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמר בסוף הדיון: "סברנו שניתן להוכיח עבירת אינוס. הנאשם שתק בחקירתו. היום ניתן גזר הדין. נשקול להגיש ערעור".
עו"ד לירון מלכהעו''ד לירון מלכה
לשם שוהה במעצר כבר שנתיים ולכן צפוי לרצות מאסר של שנה וחצי, לא כולל האפשרות של ניכוי שליש. עו"ד לירון מלכה המייצגת אותו אמרה בתום הדיון: "מלכתחילה טענו שהפרקליטות טעתה ולא שמעה לאורך כל הדרך את האזהרות ותמרורי האזהרה בעניין הזה. הגישו כתב אישום על עבירה שלטעמי לא היה ביסוס ראייתי בתיק. שמחים בתוצאה ולגבי גזר הדין".