המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDCׂ) מאשרים למי שהתחסנו לקורונה לפגוש ללא מסכות מחוסנים אחרים. הם יוכלו לפגוש גם את מי שלא נמצאים בקבוצות הסיכון ושהסיכויים שלהם לחלות באופן קשה נמוכים - בעיקר צעירים. המתחסנים יידרשו להתקהל בקבוצות קטנות בלבד, ולהמשיך לעטות מסכות ולשמור מרחק במקומות ציבוריים.

2 צפייה בגלריה
גננת מקבלת חיסון נגד קורונה בקונטיקט, ארה"ב
גננת מקבלת חיסון נגד קורונה בקונטיקט, ארה"ב
גננת מקבלת חיסון נגד קורונה בקונטיקט, ארה"ב
(צילום :AP)
הצוות של הבית הלבן למאבק בקורונה צפוי להודיע בהמשך היום על ההנחיה החדשה. החלטת ה-CDC היא חלק מהתהליך שנועד להבהיר לאמריקנים כיצד ארה"ב אמורה לחזור לשגרה, בשעה שמבצע החיסונים לקורונה צובר תאוצה ועשרות מיליונים כבר מחוסנים.
מי שקיבלו את המנה השנייה של החיסון יוכלו, בחלוף שבועיים, לפגוש זה את זה ללא מסכות ומבלי לשמור מרחק. הם רשאים לפגוש גם את מי שלא בקבוצות הסיכון: כך למשל סבא וסבתא שהתחסנו יוכלו לפגוש את הנכדים (במידה והילדים אינם סובלים ממחלות רקע). ההנחיה של ה-CDC נועדה לענות על הצורך של האמריקנים לחזור לשגרה: אזרחים ותיקים שהתחסנו תוהים מדוע למרות שקיבלו את החיסון הם עדיין לא יכולים לפגוש קרובי משפחה, לטייל ולעשות פעולות נוספות שהיו עבורם חלק מהשגרה לפני מגפת הקורונה.
"אנחנו יודעים שאנשים רוצים להתחסן כדי שהם יוכלו לעשות את הדברים שהם נהנו מהם, ולפגוש את האנשים שהם אוהבים", אמרה היום ד"ר רושל ולנסקי, שעומדת בראש ה-CDC.
2 צפייה בגלריה
קורונה ארה"ב קליפורניה לוס אנג'לס חיסון
קורונה ארה"ב קליפורניה לוס אנג'לס חיסון
מתחסנים בקליפורניה. 9.2% מהאמריקנים קיבלו את שתי מנות החיסון
(צילום: AFP)
ארה"ב התחילה את מבצע החיסונים שלה בדצמבר, ועד כה קיבלו יותר מ-30 מיליון את שתי מנות החיסון של פייזר או מודרנה - 9.2% מהאוכלוסייה. עשרות מיליונים אמורים לקבל החודש את המנה השנייה. קרוב ל-18% מהאוכלוסייה – 58.9 מיליון – קיבלו מנה אחת לפחות. בסוף פברואר אישרה ארה"ב את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון - שניתן במנה אחת.
יותר מחצי מיליון אמריקנים מתו במגפת הקורונה - יותר מבכל מדינה אחרת - וקרוב ל-30 מיליון נדבקו. בארה"ב מעודדים לאחרונה מירידה בתחלואה, במקביל להתקדמות החיסונים - ומדינות בארה"ב הודיעו על הקלות. הממשל של הנשיא ג'ו ביידן מזהיר את הציבור משאננות ומדגיש שחשוב לעטות מסכות במקומות ציבוריים. הנשיא הדמוקרטי תקף בסוף השבוע במילים בוטות את המושלים הרפובליקנים של טקסס ומיסיסיפי, שהסירו את חובת המסכות ולפתוח בתי עסק. הוא אמר שמדובר ב"טעות גדולה ובדרך חשיבה ניאנדרטלית".