2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן ודודי אמסלם
אבי ניסנקורן ודודי אמסלם
השרים אבי ניסנקורן ודודי אמסלם
(צילום: אבי מועלם)
חרף הנתק בין הליכוד וכחול לבן שהביא להשבתתה, התכנסה בצהריים (יום ד') ועדת שרים לחקיקה ואישרה שורה של הצעות חוק הנוגעות למאבק נגד אלימות כלפי נשים המצוין היום. החקיקה התאפשרה בעקבות סיכום מיוחד בין השר המקשר בין הכנסת לממשלה, דודי אמסלם, לבין שר המשפטים ויו"ר הוועדה, אבי ניסנקורן.
ההצעות עלו לאישור בשיחת ועידה טלפונית. אחת מהן עסקה בהצעת חוק פרטית של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) בדבר איסור על פיטורי אישה השוהה במקלט לנשים מוכות (הצעת חוק דומה הוגשה גם על ידי ח"כ תמר זנדברג ממרצ).

עוד אושרה הצעת חוק פרטית של ח"כ גדעון סער (הליכוד) וח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), המבקשת לשלול אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח. בקואליציה שוקלים להרחיב אותה גם על עבירה של ניסיון לרצח, בעקבות תקיפתה של שירה איסקוב, שבעלה החשוד מתנגד למתן חיסון לבנם הפעוט.
ח"כ פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, התייחס למקרה ואמר במליאה: "לאט לאט החלה לחלחל התודעה שמעתה ואילך בכל פעם שהילד יצטרך לקבל טיפול רפואי - תצטרך שירה לפנות לחיה הדו-רגלית שניסתה לרצוח אותה ולבקש את אישורו. עוד לא יבשו כתמי הדם על ידי האב, והוא כבר מסרב לאשר לילד לקבל חיסון".
2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה בכנסת
פנינה תמנו שטה בכנסת
"שלילת אפוטרופסות היא קריטית". השרה פנינה תמנו שטה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהקשר זה הוא הזכיר שאלירן מלול, הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה, שבתם המשותפת תבוא אליו לביקורים. "תגידו לי, השתגענו? השתגעתם?", סיכם.
חברת הוועדה, השרה פנינה תמנו שטה, שיזמה לפני כשנתיים תיקון דומה להצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, אמרה: "אני מברכת על כך שאימצו את הצעת החוק. שלילת אפוטרופסות מבן זוג והורה שהורשע ברצח היא קריטית".
בתום הישובה אמר היו"ר ניסנקורן: "‏אישרנו שורה של הצעות חוק מהקואליציה ומהאופוזיציה לטובת המאבק באלימות נגד נשים. על כולנו מוטלת החובה לעשות הכל כדי לסייע לקורבנות האלימות ולמנוע את הרצח הבא. אני מודה לשר אמסלם על שיתוף הפעולה בנושא החשוב הזה".