3 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
(צילום: אבי מועלם )
פרסום ראשון: שר החינוך יואב גלנט מינה צוות מקצועי שייבחן ויגבש תמונת מצב המשקפת את הפערים החינוכיים והפדגוגיים בקרב תלמידי כיתות א'-ב'. כמו כן, הצוות התבקש להציג בתוך שבוע תוכנית פעולה לאומית לצמצום הפערים במערכת החינוך בכיתות אלו, שהצטברו בזמן "שנת הקורונה".
החלטה זו מגיעה לאחר התייעצות שכינס גלנט עם גורמים במשרדו בנושא צמצום הפערים החינוכיים והפדגוגיים בקרב תלמידי כיתות א׳-ב׳, שכינס אמש בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet. לפי הפרסום, יותר מ-50% מתלמידי כיתות א'-ב' בירושלים אינם קוראים או מתקשים בקריאה על רקע הלמידה מרחוק והסגרים בקורונה.
ההתייעצות נערכה עם הצוות המקצועי שהקים השר גלנט בחודש ספטמבר האחרון במשרד החינוך בסוגיית צמצום פערים חינוכיים ופדגוגיים בקרב תלמידי ישראל, לנוכח אתגרי הקורונה. הצוות החדש שמינה השר התבקש לגבש תכנית עבודה שתתמקד בצמצום הפערים הכלליים שהצטברו במערכת לאורך השנים, וכן לעסוק בפערים שהקורונה יצרה או הרחיבה.
3 צפייה בגלריה
למידה מרחוק
למידה מרחוק
למידה מרחוק
(צילום: אתי נוריאל, עדי בן ארי)
בין הפערים שהצוות איתר עד כה: השליטה של התלמידים בכיתות א'-ב' בתחום כישורי השפה. מעבודת הצוות וההתייעצות שהתקיימה אמש, עלה כי הפערים נוצרו בתקופה בהם בתי הספר נסגרו, ובעקבות הלמידה שהתקיימה באופן מצטבר ומתמשך מרחוק.
כבר בתקופת הסגר זיהה הצוות המקצועי את הפערים שצברו התלמידים בכיתות הנמוכות ברכישה של מיומנויות קריאה וכתיבה. בשל כך פרסם משרד החינוך באוקטובר האחרון הנחיות למורים בנושא זה. ההנחיות כללו בין היתר הקניית מיומנויות בדרכים חלופיות עד שובם של התלמידים באופן פיזי ללימודים.
3 צפייה בגלריה
ילד מחשב אינטרנט
ילד מחשב אינטרנט
(צילום: shutterstock)
בהנחיות, ציין משרד החינוך כי יש להאזין לקריאת ספרים ולשוחח עליהם; להזמין את הילדים להביע את עצמם בציור ובניצני כתיבה; להרחיב את אוצר המילים; להכיר את הצלילים, האותיות והתנועות; לקרוא יחד מילים מוכרות (שמות של ילדים, מילים מתוך שירים וספרים, מתוך משחקי מילים); להרחיב את הידע הכללי של הילדים; ליצור עניין וחדוות למידה.
בתום ההתייעצות, הנחה שר החינוך את הצוות המקצועי לאסוף, לגבש ולהציג בפניו עוד השבוע תמונת מצב המשקפת את הפערים החינוכיים והפדגוגיים בקרב תלמידי כיתות א׳-ב׳. בנוסף לכך, הנחה השר גלנט את הצוות להציג בפניו בתוך שבוע ימים תוכנית פעולה לאומית לצמצום הפערים החינוכיים שנוצרו במערכת החינוך בשנת הקורונה.