סרטוני פורנו, תמונות עירום ואלימות, השמעת צעקות, גניחות וקולות משונים בניסיון לפוצץ את השיעור: אלה התופעות שמלוות חלק משיעורי הזום שמקיימים המורים.
במשרד החינוך מודעים לבעיה שגורמת לשיבושים ולהפסקת שיעורים, ופוגעת במורים ובתלמידים. מורים רבים מדווחים על פגיעות ועל השפלות אישיות בחסות הלמידה מרחוק, שמתרחשות גם ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
האקר אילוסטרציה
האקר אילוסטרציה
"במקרים של תכנים מיניים, הדבר מטופל כאירוע של פגיעה חמורה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מורים מתלוננים, מלבד על נאצות וקללות, גם על תמונות שלהם שמצולמות בזוויות לא מחמיאות ומופצות עם כתוביות עליהן. ד"ר מיכל דולב-כהן, מרצה בכירה בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט במכללת אורנים, שחקרה את תופעת האלימות נגד מורים ברשת, אמרה כי מורים רבים חשופים לבריונות מצד תלמידים במרחב הפיזי והמקוון, ועם המעבר להוראה מרחוק בתקופת הקורונה המצב החמיר.
במחקר שלה, שבו נטלו חלק 288 מורים, עלה כי93% נחשפו לבריונות במרחב המקוון. 85% דיווחו על היותם צופים מן הצד באירועי בריונות של תלמידים כלפי מורים במרחב המקוון.

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מודע למקרים הללו, ומטפל בהם. הפרעה בזום היא הפרת משמעת לכל דבר, ובמקרים בהם יש שימוש בתכנים מיניים, הדבר מטופל כאירוע של פגיעה חמורה. הטיפול כולל איתור של המעורבים באירוע, טיפול משמעתי, מעורבות של הוריהם, שילוב של הסברה ותוכניות מניעה לכלל הכיתה, הדרכות למורים והדרכות לתלמידים".
במקרה של פגיעה במורה ניתן לפנות לקו החם למורים שנפתח באיגוד האינטרנט הישראלי יחד עם מכללת אורנים, בטלפון או בווטסאפ: 054-8858911, ובמייל: safe@isoc.org.il.