לשכת עורכי הדין נוהגת לערוך לעיתים קרובות כנסים מקצועיים לחבריה. לרגל יום האישה הבינלאומי הוזמנו ימי עיון רבים, בין היתר על אלימות נגד נשים, עובדות ועבודות שקופות, אך מבין ההרצאות ששוריינו לקראת יום האישה, לשכת עורכי הדין במחוז חיפה בחרה לפרסם הרצאה על סטיילינג ולבוש לחברות הלשכה.
המודעה על ההרצאה המקוונת מעוררת ביקורת רבה בגלל הניסוח שלה, וכן בשל הנושא שנבחר דווקא ביום האישה. ועד המחוז כתב כי ההרצאה שתתקיים ביום ראשון הקרוב תעסוק בהפקות אופנה וב"סטיילינג על סוגיו". לפי המודעה, במהלך ההרצאה ידונו הנושאים הבאים - איך לבנות מלתחה חכמה ורסטילית ונכונה", "פרטי חובה בכל ארון של נשות קריירה" ו"איך לשדר אאוטפיט של יום עבודה ללוק ערב".
3 צפייה בגלריה
הזמנה להרצאה בנושא סטיילינג
הזמנה להרצאה בנושא סטיילינג
המודעה שעוררה סערה
בהרצאה תישא דברי פתיחה אמאני חליאלה, יו"ר משותפת ועדת קידום נשים. על פי המודעה, אחר כך תעלה להרצות סטייליסטית וקואצ'רית מומחית בתחום האופנה ויוצרת תוכן שיווקי. התגובות על ניסוח המודעה וגם על הנושא בדף הפייסבוק של מחוז חיפה לא איחרו להגיע.
עורכת דין אחת הגיבה: "הרי ברור שאלה הנושאים המעסיקים עורכות דין כיום וכי ביום חשוב זה, יש להעלות על נס את מראן החיצוני ולא להתייחס, חלילה, לאלימות הגואה נגד נשים, לייצוג הנשים בתחום ועוד. לפעמים, עדיף לא לעשות כלום מאשר ליזום דבר כל כך מביש. מי שהגה את האירוע צריך להתבייש בעצמו ומי שאישר את האירוע צריך לעשות חושבים, ויפה שעה אחת קודם". בתגובה נוספת נכתב כי "יום אחד ישתמשו במודעה הזאת בקורס למגדר ויבקשו מהתלמידים למצוא את כל הבעיות בה".
בתגובה נוספת ביקרו את ההחלטה לעסוק בסטיילינג. "מכל הנושאים שיכולים להיות קשורים לנשים ומשפטים - הלכתם על 'סטיילינג'? כי השאלה שהכי מטרידה כל 'אשת קריירה' היא 'מה אני אלבש היום?'. לא מאסנו כבר בביטוי 'אשת קריירה'? האם יש דבר כזה 'איש קריירה' או 'גבר קריירה'? לנשים יש קריירות. זה לא אמור להגדיר אותן כשונות. איף".
3 צפייה בגלריה
דנה מיטב שדולת הנשים
דנה מיטב שדולת הנשים
"הלשכה בחיפה מדללת את אופיו של היום באמצעות סטריאוטיפים". עו"ד מיטב
(באדיבות שדולת הנשים בישראל)
3 צפייה בגלריה
יום עיון ביום האישה הבינלאומי בלשכת עורכי הדין
יום עיון ביום האישה הבינלאומי בלשכת עורכי הדין
ימי עיון נוספים ביום האישה בלשכת עורכי הדין
מנכ"לית שדולת הנשים, דנה מיטב - עורכת דין בעצמה, הגיבה: "התוכנית של מחוז חיפה בולטת בעליבותה ביחס לתוכנית המרשימה של לשכת עורכי הדין הארצית לרגל יום האישה הבינלאומי. חבל שלשכת מחוז חיפה מדללת את אופיו של של היום הזה באמצעות סטריאוטיפים מיושנים כל כך. היום נועד להציף סוגיות בוערות עבור נשים ולצערנו לא חסרות כאלה. הרצאות ביוטי ואופנה אפשר לעשות בשאר ימות השנה, ואגב לא רק לנשים, אם לדעת מחוז חיפה זה כל כך חשוב. תתקדמו".
מלשכת עורכי הדין נמסר: "לשכת עורכי הדין דוגלת בעשייה מקצועית יום-יומית למען ציבור עורכות ועורכי הדין תוך שמירה על כבוד כלל הציבור בישראל ללא הבדל דת, גזע או מין. הלשכה לקחה על עצמה תפקידים חברתיים רבים, ובהם גם צמצום האפליה בין המינים, ובכך הייתה בין הראשונים שעתרו לבג"ץ על אי שילובן של נשים בקבינט הקורונה".
"במסגרת האירועים המקצועיים הרבים שהלשכה מארגנת לאורך כל ימי השנה ולציון יום האישה הבינלאומי, יתקיימו בשבוע הבא ימי עיון מקצועיים בנושא 'משפט, חברה, פוליטיקה, מגדר' בהשתתפות שופטות, נבחרי ציבור, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, עורכות דין ועוד. הניסיון לשוות לאירוע שיתקיים במחוז חיפה נופך פוגעני, מהווה התעלמות מוחלטת מפעילות הלשכה, פסול, מקומם וחסר כל אחיזה במציאות".
פורסם לראשונה: 22:45, 03.03.21