שלושה ימים אחרי שהוגש כתב האישום נגד אמיר רז בגין רצח אשתו דיאנה דדבייב - שהותירה ארבעה ילדים יתומים מאם - גויסו עבורם כ-1.2 מיליון שקלים בפרויקט מימון המונים שפתחה המשפחה. מריאנה, אחותה של דיאנה, הודתה הבוקר (יום ראשון) לתורמים - והוסיפה: "ארבעת הילדים הקטנים שלך עכשיו ולתמיד איתנו. אני מבטיחה לך שאנחנו נשמור עליהם מכל משמר, גם מפניו, לעולמים".
"כתב האישום המחריד קרע שוב את הלב", כתבה מריאנה. "התופת שאת והילדים עברתם לא אנושית. שבועיים עברו מאז שהוא רצח אותך באכזריות וברוע שכזה. שבועיים שאנחנו לא מצליחים אפילו להתחיל לעכל את זה שאת לא פה איתנו. ארבעת הילדים שלך - נשמתם שוספה בסכין יחד איתך.
2 צפייה בגלריה
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
(צילום: שחר גולדשטיין)
"יום יום הם זועקים לך, רוצים שאכין בובה בדמות אימא שלהם, רוצים לחבק אותך ובעיקר רוצים שתחבקי שוב אותם. לילות של בכי וגעגועים אלייך, לאימא שלהם. הם כל-כך קטנים וכל כך חכמים. הם מבינים שלא תחזרי עוד. עכשיו ברור לכולם איזה זוועות הם ראו וחוו ביום הארור ההוא, כל החיים שלהם התהפכו, הכול מטורף ובלתי נתפס. אין להם ולנו יום ולילה, הגעגוע אלייך שורף את הלב".
האחות המשיכה ואמרה בכאב: "אנחנו מנסים להבין עכשיו איך נמלא את עולמם שנקרע בשניה בצורה אכזרית ורעה? איך נצליח להשיב להם את החיים ואת הנשמה? החיים כפי שהם הכירו אותם נפסקו בבת אחת ולא ישובו עוד.
"אימא, אבא ואני צריכים להחזיר אותם לשגרה, להחזיר להם לאט לאט את האמון בבני האדם, ועדיין למצוא מקום וזמן לבכות ולהתאבל עלייך אחותי. הרוצח לקח את החיים שלך ואת האימא של הילדים שלו. זה בלתי נתפס. אין על זה מחילה.
"אלפים נרתמים לסייע", היא אמרה. "למרות הצלקת הנפשית העמוקה שהרצח שלך הותיר בנפשם, נלמד את הילדים להיות אנשים טובים כמוך, זאת המורשת שנעניק להם למענך. למענם. נוחי בשלום אחותי, אני אוהבת אותך".

קשר את הילדים בחבל, שלף אקדח וירה באשתו לעיניהם

הרצח אירע ביום שישי, 5 בפברואר. הדיווח הראשוני התקבל במוקד מד"א בסביבות השעה 15:43. מכתב האישום עלה כי ביולי האחרון חלה התערערות במערכת היחסים של השניים, ורז עזב את ביתם למשך שלושה שבועות. לאחר מכן, שב הביתה בהחלטה משותפת של בני הזוג.
ביום הרצח, יום שישי בשעות הבוקר, החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשד של דדבייב כי רז בוגד בה. בזמן הוויכוח שפכה דדבייב על רז כוס קפה פושר. בשלב זה, עלה רז לחדרם כדי להחליף את בגדיו והוציא מהכספת בחדר הארונות את אקדחו האישי מסוג גלוק, שנשא מתוקף תפקידו, ושם אותו בנרתיק ייעודי על מותנו. הוויכוח בין השניים המשיך, רז יצא מהבית ולאחריו גם דדבייב. כשהשניים חזרו הוויכוח ניצת מחדש. מכתב האישום עלה כי בשלב זה גמלה בליבו של רז ההחלטה להמית את דדבייב.
רז הוציא חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדיהם והושיב את שלושת הגדולים על כסאות בסלון כדי לקשור אותם, בעוד שהתינוק ישב בכיסא אוכל צמוד אליהם. רז לקח סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח על שולחן פינת האוכל. כשדדבייב הבחינה בילדים על הכיסאות היא צעקה לעבר רז והוא החל להכות אותה לעיניהם. הוא תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך לכיוון דלת הכניסה, הצמיד את ידו לצווארה וחנק בחוזקה.
בזמן המאבק דדבייב צעקה לילדה בת ה-7 לקרוא לשכנה לעזרה. הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות כדי להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך רז משך אותה בידה, הפיל על המדרגות וגרם לה לחבלות. דדבייב שחששה לחייה ניסתה לפתוח את הדלת כדי לברוח, אך רז מנע ממנה, לקח את סכין המטבח ודקר אותה שתי דקירות בירך. דדבייב המשיכה להיאבק, ניסתה לקחת את הסכין, ובשלב זה רז הוציא את האקדח מתוך הנרתיק ולעיני ילדיהם, תוך שדדבייב מתחננת על חייה, ירה כדור בירך ולראשה.
אחרי הירי רז צעק לעבר הילדים: "יש! עכשיו אין אמא". לאחר מכן רז שחרר את הילדים ובזמן שעלו למעלה לקומה השנייה אחת הבנות שאלה אותו אם בכוונתו להרוג גם אותם.
לאחר מכן התקשר רז לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. כשאמו הגיעה למקום, סייע לה לחנות את הרכב ולהתקין את כיסא התינוק בתוכו - מה שהעיד על קור רוחו. רק כעבור כשעה וחצי מהירי, כשהגיע מפקדו של רז, המפקד התקשר למוקד 100 ודיווח על הרצח.
בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים הודה רז ברצח, ואף בוצע שחזור של המעשה בבית. בהמשך שינה את גרסתו ובחקירה מאוחרת טען כי פעל מתוך הגנה עצמית.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.