מספר הנדבקים בקורונה בארה"ב ממשיך להיות הגבוה בעולם וחצה אתמול (א') את רף החמישה מיליון, פחות משלושה שבועות מאז שדיווחה על ארבעה מיליון מקרים. על פי סיכום של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, עד כה אובחנו 5,000,603 נדבקים בנגיף. ארה"ב ממשיכה להוביל גם במספר המתים, שעומד כעת על 162,441 בני אדם.
5 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה ב סולט לייק סיטי יוטה ארה"ב
בדיקת קורונה ב סולט לייק סיטי יוטה ארה"ב
מיליון חולים בפחות משלושה שבועות. בדיקת קורונה בסולט לייק סיטי
(צילום: AP)
גורמי הבריאות מאמינים כי מספר הנדבקים בפועל עשוי להיות גבוה פי 10, או קרוב יותר ל-50 מיליון, בגלל מגבלות הבדיקות והעובדה שעד 40% מכלל הנדבקים לא מפתחים תסמינים. בימים האחרונים דווח על יותר מ-50 אלף נדבקים חדשים ביממה, פחות מהשיא בחודש שעבר שהגיע ליותר מ-70 אלף.
לפי הסקרים האחרונים לקראת הבחירות בנובמבר, רוב גדול מהמצביעים אינם מרוצים מההתנהלות של הנשיא דונלד טראמפ במשבר. "יותר מחמישה מיליון מקרים של קורונה דווחו בארה"ב", צייץ אתמול יריבו הדמוקרט ג'ו ביידן. "זה מספר שמכה במוח ושובר את הלב. בכל פעם שהמספר עולה, הוא מייצג חיים שהשתנו, משפחה מוכת חרדה, קהילה שנמצאת על הקצה. זה לא היה צריך להגיע למצב חמור כל כך".

5 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ חותם על צו נשיאותי חבילת סיוע הקלות נגיף קורונה
דונלד טראמפ חותם על צו נשיאותי חבילת סיוע הקלות נגיף קורונה
"נציל את מקומות העבודה". טראמפ
(צילום: AFP )
להוט להראות שהוא נוקט פעולה, אמש חתם טראמפ על צו ביצועי שמרחיב את הסיוע הכספי לאמריקנים שנפגעו במגפה, לאחר שהמחוקקים לא הצליחו להסכים על חבילת סיוע כלכלית חדשה. "אנחנו הולכים להציל את מקומות העבודה ולתת סיוע לעובדים האמריקנים", אמר הנשיא לכתבים במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי, שם בילה את סוף השבוע.
גם באמריקה הלטינית מתמודדים עם התפרצויות קשות של הנגיף. בברזיל נדבקו עד כה כשלושה מיליון בני אדם ויותר מ-100 אלף מתו מהנגיף – כמעט מחצית מכלל מקרי המוות באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים.
5 צפייה בגלריה
מחווה לזכר 100 אלף מתים מ קורונה ב ברזיל , קופקבנה ריו דה ז'ניירו
מחווה לזכר 100 אלף מתים מ קורונה ב ברזיל , קופקבנה ריו דה ז'ניירו
מחווה לזכר 100 אלף מתים בריו דה ז'ניירו
(צילום: GettyImages)
מדינות אחרות שנפגעו קשות כוללות את מקסיקו – שבה מספר מקרי המוות הוא השלישי בגובהו בעולם עם 52 אלף מתים וכ-476 אלף נדבקים – פרו, קולומביה וצ'ילה. מומחים אומרים ששילוב של ערים צפופות, עוני ומערכות בריאות חלשות תורם להתפרצות באזור.

עם מסכות או בלי? חוזרים ללימודים בגרמניה

מיליוני תלמידים חוזרים בימים אלה ללימודים בגרמניה אחרי חופשת הקיץ, ואת מקומו של הסדר האופייני למדינה תפס בלבול רב. גרמניה זכתה בשבחים על שהצליחה לבלום את קצב התפשטות הנגיף במהירות וביעילות, אך פתיחת בתי הספר מביאה עמה אתגר חדש וחשש להתפרצות מחודשת.
5 צפייה בגלריה
מורה תלמידים בית ספר שוורין גרמניה
מורה תלמידים בית ספר שוורין גרמניה
"לשמור על מרחק אם אפשר". תלמידים בבית ספר בעיר שוורין
(צילום: AP)
כמעט חצי מיליון תלמידים יחזרו ללימודים היום בברלין. התלמידים והמורים יידרשו לעטות מסכות במסדרונות, אך לא בשיעורים ובחצר. שיעורי ספורט ומוזיקה יתקיימו, אך עם מגבלות. שרת החינוך של ברלין, סנדרה שרייס, אמרה כי "זה לא אפשרי בבית ספר שתלמידים תמיד ישמרו על מרחק זה מזה, אך יש לשמור על המרחק אם הדבר אפשרי".
היא הוסיפה שצריך לחלק את התלמידים לקבוצות, כך שאם יתגלה חולה רק קבוצה אחת תיכנס לבידוד ולא בית הספר כולו. הרשויות המליצו שהקבוצות לא יתערבבו גם מחוץ לבית הספר, אך לא ברור כיצד ניתן לאכוף זאת. "יש סדרי עדיפויות סותרים, שמירה על בריאות מצד אחד, וזה מאוד חשוב לנו, ומצד שני אנחנו רוצים להבטיח את הזכות לחינוך של כל ילד", אמרה שרייס.
5 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
בדיקות קורונה לתושבים בעיירה רדה-ווידנברוק
(צילום: AFP)
הראשונים שחזרו ללימודים היו התלמידים במדינת המחוז מקלנבורג-מערב פומרניה שבצפון-מזרח גרמניה. שם התלמידים לא נדרשים לעטות מסכות כלל, אך כן לומדים בקבוצות. שני בתי ספר נסגרו במדינת המחוז ביום שישי אחרי שהתגלו מקרי קורונה חדשים.
בהמבורג, תלמידים מעל גיל 10 שחזרו לבית הספר ביום חמישי נדרשו לעטות מסכות, אך יכלו להוריד אותן ברגע שישבו בכיתות. בנורדריין-וסטפאליה, מדינת המחוז המאוכלסת ביותר, יתמודדו 2.5 מיליון תלמידים עם ההנחיות המחמירות ביותר כשיחזרו לבתי הספר ביום רביעי, הכוללות עטיית מסכה גם בשיעורים. הרשויות מקוות שהחזרה ההדרגתית ללימודים והגישות השונות יעזרו לקבוע מה עובד ומה לא.
פורסם לראשונה: 23:46, 09.08.20