2 צפייה בגלריה
אביעד משה שירה איסקוב
אביעד משה שירה איסקוב
תוכל לחסן את בנה למרות סירוב האב החשוד בניסיון הרצח
משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי שירה איסקוב, שכמעט נרצחה על ידי בעלה אביעד משה במצפה רמון בערב ראש השנה, תוכל לחסן את בנה - ללא הסכמתו של משה שסירב לכך מתא המעצר.
הודעת המשרד מגיעה לאחר שביום שלישי האחרון שירה התבשרה בשיחת טלפון מאחות בטיפת חלב, כי משה אינו מאשר את החיסון שבנם המשותף צריך לעבור.
"לפי חוק זכויות החולה (ס' 16א – תיקון משנת 2016), ניתן לתת טיפול רפואי לקטין שהורהו הורשע או הואשם בביצוע עבירות מין או אלימות כלפיו, גם ללא הסכמת אותו הורה, ולשם כך יש להציג אישור הפרקליטות על המצב בפני הגורם המטפל, כמפורט בחוזר משרד הבריאות מס' 9/2017 הזמין לציבור", נמסר בהודעת משרד הבריאות.
"בעקבות התערבות משרד הבריאות אתמול הובהר לקופת החולים שבה רשום התינוק כי במצב המשפטי הקיים ולנוכח כתב האישום נגד האב, לא נדרש אישור של ההורה המואשם וניתן לחסן את התינוק גם ללא הסכמת האב", צוין, "הדבר נכון לכל טיפול רפואי אחר שיידרש לתינוק בכפוף לחוק. בעקבות המקרה, הפיצה אתמול המשנה ליועץ המשפטי של משרד הבריאות הודעת ריענון בעניין החוק והחוזר ליועצים המשפטיים במערכת הבריאות (קופות החולים, בתי חולים ולשכות בריאות)".
2 צפייה בגלריה
שירה משה שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
שירה משה שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
שירה בבית החולים לאחר התקיפה בידי בעלה
(באדיבות המשפחה)

בשבוע שעבר הסכימה שירה לדבר לראשונה ולשתף בקשיים שמערים עליה אבי בנה. "הילד שלי צריך טיפול רפואי, ועקב החוק הקיים נזקק לאישור של שני ההורים. אך אביעד מסרב לחתום על מסמך שבו הוא מאשר לילד לקבל טיפול. איפה ההיגיון? ברור שטובת הילד לא לנגד עיניו! כל עוד אביעד יישאר אפוטרופוס של הילד הוא ימשיך להתעלל בחיינו מהכלא, לגרום לנו לסבל ולאי-שקט", אמרה אז.

"חנק ודקר כ-20 פעמים": כתב האישום נגד אביעד משה

בתחילת החודש הוגש כתב אישום מתוקן נגד משה, המואשם בעבירות של ניסיון רצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות כלפי איסקוב, שבמסגרתו יוחסה לו גם עבירה של התעללות בקטין או בחסר ישע.

מכתב האישום עולה כי תוך כדי ניסיון הרצח, משה קילל את אשתו והשפיל אותה, חסם בגופו את הדלת כדי שלא תוכל לברוח והתעלם לחלוטין מזעקותיה ותחנוניה שיפסיק. בזמן ניסיון הרצח, בנם המשותף - בן שנה ועשרה חודשים בלבד - בכה בכי קורע לב, אך משה המשיך במעשיו.
הוא התעלם גם מצעקותיה של הוריה של שירה, שהיו בקו הטלפון, וזעקות השכנים שלא יפגע בה. לפי הפרקליטות, חייה של שירה ניצלו בנס, בעיקר בזכות התערבותם המהירה של השכנים שלא נותרו אדישים לזעקות שנשמעו מהבית.
לפי כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עו"ד מורן גז, בכל זמן התקיפה במצפה רמון שהה בנם של בני הזוג לצידה של שירה בעת שהותקפה באכזריות, הן באמצעות המערוך והן בדקירות סכין.
עוד צוין באישום כי "משה גרם סבל לילד והתנהג כלפיו באכזריות בכך שכפה עליו להיות נוכח ולצפות במעשיו כלפי אמו, הטיל עליו אימה משמעותית, הפחיד אותו וכל זאת, כאשר מדובר בילד חסר ישע התלוי בנאשם".