הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) קיבלה בימים האחרונים את ממצאי חקירת מח"ש בנוגע למידע שהוצא ממחשבי המשטרה בתקופה בה כיהן המועמד למפכ"לות קובי שבתאי כמפקד מרחב שרון.
חברי הוועדה צפויים לקיים דיון בנושא מחר (רביעי), כמו גם במכתבים שנשלחו לוועדה נגד מינוי שבתאי, כך נודע ל-ynet. בוועדה פסלו את מרבית הטענות, מלבד הטענות הנוגעות לחקירה. בוועדה בחנו עדות של שוטרת בפרשה, ואת תיק החקירה עצמו. רק אחרי שיקבלו חומר נוסף ממח"ש, צפויים חברי הוועדה להכריע.
הפרשה נחקרה ב-2018, לאחר שלחוקרים הגיע מידע על כך שעובדת הערכה במודיעין של משטרת מרחב שרון העבירה מידע מסווג לניצב בדימוס גבי גל, שעובד באזרחות מול חברות הקשורות לענף הרכב.
בעדותה אישרה השוטרת כי הוציאה את המידע לבקשת ניצב שבתאי. החוקרים סברו כי יש לזמן אותו לחקירה, אך ראש מח"ש קרן בר מנחם סירבה, והעבירה את התיק לטיפול מחלקת המשמעת. שם הכריע ניצב אלון לבבי כי אין לנקוט צעדים משמעתיים.
הבדיקה של חברי ועדת גולדברג נשענה בין היתר גם על מכתב שהעביר עו"ד פיני פישלר, ובו התריע כי הפרשה לא נחקרה עד תום וכי יש לבדוק מדוע שבתאי לא נחקר בסיפור. פישלר ביקש להופיע בפני הוועדה, ונראה שחבריה יצטרכו להחליט אם לזמנו להעיד בפניהם.
ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, שהופיע בפני הוועדה, כבר הציג לפני כמה ימים בפני חבריה את התיק המשמעתי של שבתאי, כולל דו"ח הבדיקה בנושא הוצאת המידע מהמשטרה לניצב בדימוס גל. חברי הוועדה הם השופט בדימוס אליעזר גולדברג, נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ ושני נציגי הציבור משה טרי וטליה איינהורן.
1 צפייה בגלריה
קובי שבתאי המפכ"ל הנבחר מחוץ לביתו: " בהחלט מתרגש"
קובי שבתאי המפכ"ל הנבחר מחוץ לביתו: " בהחלט מתרגש"
קובי שבתאי המפכ"ל הנבחר מחוץ לביתו, לפני כשבועיים
(צילום: עידו ארז)
ביום חמישי התקיים הדיון הראשון על מינוי המפכ"ל, והופיעו בפני הוועדה השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, קובי שבתאי עצמו וניצב כהן – שנכון להיום עדיין נחשב כמפקדו של שבתאי.