אישה כבת 35 נורתה למוות היום בצהריים (שישי) בדירה ביישוב נעלה שבמועצה האזורית מטה בנימין. בעלה, איש כוחות הביטחון שמחזיק נשק ברישיון, נעצר בחשד לרצח. ילדיהם של בני הזוג ככל הנראה היו בבית בעת הירי.
רונית עיני, דוברת היישוב, אמרה הערב כי "אירע ביישובנו אסון, אירוע בתוך משפחה שהסתיים בצורה טרגית. כל מה שמעניין אותנו כרגע זה לתת את מעטפת התמיכה הדרושה למשפחה".
הדיווח על התקרית התקבל בשעה 15:43 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על אישה ללא סימני חיים וקבעו את מותה במקום.
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת הרצח ביישוב נעלה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
חשד לרצח בנעלה שבבינימין
חשד לרצח בנעלה שבבינימין
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
חובש רפואת חירום במד"א יריב רייס סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך הבית. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה לרצח כי "משטרת ישראל מחויבת בבירור מקיף כיצד קורה שמי שאמור להגן בנשקו על חייהם של אזרחים מפנה אותו על פי החשד כלפי זוגתו. כל רצח דורש חקירה מעמיקה, אך במקרה שבו מדובר בשוטר נושא נשק יש לבחון האם לא מדובר במחדל מערכתי והאם היו סימנים מקדימים שאמורים היו להדליק נורות אדומות".
יו"ר ויצו אניטה פרידמן ציינה כי מדובר ברצח שני של אישה מתחילת השנה. "אנו מתריעות מתחילת המשבר שהקורונה עלולה להפוך בתים אלימים למלכודת מוות ולהביא להסלמה באלימות עד כדי רצח, אבל הממשלה משחקת בבית הקלפים ובקושי קידמה צעדים ממשיים כדי להגן על נשים וילדיהן, אשר חווים שנה של גיהינום", אמרה.
"בשעה זו חיות עשרות אלפי נשים תחת פחד וטרור, ואם לא יעשה משהו דרסטי כדי להגן עליהן ולהרחיק גברים אלימים מהבתים - נמשיך לשמוע על מקרי אלימות ורצח נוספים. ראש הממשלה חייב לעמוד בהתחייבותו מחודש נובמבר ולהקים לאלתר רשות לאומית לטיפול באלימות, שתתייחס לתופעה כאל טרור חברתי ותפעל לסנכרון בין כל המערכות תוך השקעת המשאבים הנדרשים לטיפול בתופעה".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.
הדר גיל-עד השתתפה בהכנת הכתבה