בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר 25 שנות מאסר על עבד אלרחמן עמאש (23) שרצח ב-2017 את שכנו ופצע שניים מאחיו בג'סר א-זרקא. עבד הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ברצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח, קשירת קשר לבצע פשע ועבירות נשק.
2 צפייה בגלריה
נורה למוות ליד ביתו. לואי עמאש, הנרצח
נורה למוות ליד ביתו. לואי עמאש, הנרצח
נורה למוות ליד ביתו. לואי עמאש, הנרצח
על פי כתב האישום, הרוצח היה מסוכסך עם המנוח, לואי עמאש (24), ועם בן דודו עלאא עמאש. לפני כשלוש שנים וחצי התפתח עימות מילולי בין הרוצח לעלאא שבעקבותיו קשר עבד קשר עם בן משפחה אחר להצטייד בנשק ולירות לעבר עלאא ובני משפחה אחרים ולגרום להם חבלות חמורות.
עבד הצטייד באקדח ובן משפחתו הצטייד בתת מקלע מאולתר. לפי האישום, הם סיכמו כי עבד יירה בעלאא ובני משפחתו ושותפו לפשע יירה באוויר על מנת להבריח את הנוכחים בסביבה ולאפשר לשניים להימלט מהמקום בבטחה לאחר מכן.
ביום הרצח הגיע עבד לבתי המנוח ועלאא, המתגוררים זה ליד זה, והבחין במנוח עומד מחוץ לשער הכניסה עם שלוש אחיו ואחותו. עבד התקרב אליהם עד למרחק של חמישה מטרים וירה לעברם באקדח שמונה יריות בכוונה לגרום למותם. שני קליעים פגעו במנוח בגב ובירך וגרמו למותו. שני אחיו נפצעו מהירי באורח קשה וקל והאחות לא נפגעה.
2 צפייה בגלריה
לואי (משמאל) ואחד מאחיו (מימין) בחתונתם כשבעה חודשים לפני הרצח
לואי (משמאל) ואחד מאחיו (מימין) בחתונתם כשבעה חודשים לפני הרצח
לואי (משמאל) ואחד מאחיו (מימין) בחתונתם כשבעה חודשים לפני הרצח
בהסדר הטיעון הוסכם כי הפרקליטות תבקש מאסר עולם בגין הרצח וכן מאסר בפועל בגין העבירות האחרות, תוך שהיא מסכימה כי עונש זה יהיה חופף לעונש מאסר העולם. עוד סוכם כי הסנגור יהיה חופשי להעלות כל טענה שיחפוץ. בטיעונים הסביר נציג הפרקליטות כי הסדר הטיעון נעשה בשל קשיים ראייתיים ובשל החיסכון בזמן שנבע מהודאת הנאשם, אולם הדגיש את חומרת המעשים.
הסנגור, הדגיש את גילו של עבד בזמן הרצח, 19, כי אין לו עבר פלילי וכי לקח אחריות מיד לאחר שניתנה הסכמת המאשימה לתיקון כתב האישום. הסנגור טען כי מאסר עולם הוא עונש קשה ובלתי הפיך ש"יפגע בצורה מכרעת ומוחלטת" בחיי הרוצח.
עו"ד שלומי בלומנפלדעו"ד שלומי בלומנפלד
בגזר הדין ציין השופט כי עלול היה להיגרם נזק חמור יותר ורק בנס לא נהרגו כל ארבעת האחים. הוא הדגיש כי התוצאה טרגית, אך למרות זאת קיבל את טענות הסנגור וקבע כי העונש ההולם במקרה זה הוא מאסר של 25 שנה בפועל. כמו כן, קבע השופט כי הרוצח ישלם פיצויים לעיזבון המנוח בסך 178 אלף שקלים ולשני אחיו שנפצעו ישלם 30 אלף ועשרת אלפים שקלים.
הסנגור, עו"ד שלומי בלומנפלד: "יש לברך על החלטה זו שמשמעותה תשלום חובו של מרשי לחברה מחד ומאידך מתן הזדמנות למרשי להוסיף ולחיות את חייו כאדם חופשי לאחר שישלם חובו לחברה".