1 צפייה בגלריה
דוד מידן
דוד מידן
דוד מידן בהפגנה בבלפור
(צילום: אלכס קולומויסקי )
יותר מעשרת אלפים איש הפגינו אמש (שבת) מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, וביניהם גם מי ששימש כמתאם מטעם נתניהו לנושא השבויים והנעדרים, וכמתווך בעסקת שליט. בכיר המוסד דוד מידן סיפר כי הייתה זו הפעם הראשונה שבה הגיע להפגנה בבלפור: "כל משפחתי כאן, מעולם לא הייתי איש פוליטי".
"להיות בבלפור זה מבחינתי הפגנה של פטריוטיות", אמר מידן. "יש לי שישה נכדים ואני כאן כדי לוודא שהם יגדלו במדינה מתוקנת, מדינה פתוחה ודמוקרטית שראוי להקריב למענה".

"מבחינתי, זהו מעשה אזרחי חשוב מהמעלה הראשונה", הוסיף מידן. "המדינה בלי תקציב, בלי פרקליט מדינה, בלי מפכ"ל ובלי דוגמה אישית. אי אפשר להסתפק בישיבה בטריבונה, זו העת למעשים". הוא סיפר כי "ההפגנה חיממה את הלב. הצעירים הם נותני הטון. הדור שלנו נותן חסות, אבל הם גיבורי המחאה הזו".
מידן מכיר היטב את ראש הממשלה נתניהו מהתקופה שבה פעל - בתפקידו כמתאם השבויים והנעדרים - להשיב את גלעד שליט משבי חמאס. מכיר, ומודאג ממה שהוא רואה: "ביבי נראה קודר ועגמומי. האיפור לא יכול להסתיר עיניים עייפות ועצובות".
"עד שנת 2014 היחסים בינינו היו די טובים", מוסיף מידן. "הוא היה נינוח ובמצב נפשי אחר מהיום. חבל לי עליו. הוא כבר חמש שנים בתוך סחרור, הבעיה שגם המדינה הסתחררה איתו. אם הייתי ביבי הייתי מייעץ לו בדיוק את מה שיעץ לו עורך דינו המנוח יעקב וינרוט - לחתוך הפסדים ולעזוב. הוא לא ינצח, העסק מתפרק לו. ההפגנות האלו יקשו עליו מאוד להשיג עסקת טיעון".
פורסם לראשונה: 00:48, 18.10.20