רוג'ר ריס קיבה, אחד הרוצחים המפורסמים בתולדות קליפורניה, נמצא מת בתאו בכלא, ושותפו לתא, הרוצח המורשע ג'ייסון בודרו, נעצר בגין גרימת מותו. נבדק החשד שרצח אותו בכוונה תחילה.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב רוצח סדרתי מצד שמאל רוג'ר ריס קיבה מצד ימין מי שכנראה רצח אותו ג'ייסון בודרו
ארה"ב רוצח סדרתי מצד שמאל רוג'ר ריס קיבה מצד ימין מי שכנראה רצח אותו ג'ייסון בודרו
משמאל: הרוצח הסדרתי קיבה. מימין: השותף לתא בודרו
קיבה, בן 81 כיום, נודע בקליפורניה כ"חונק מכביש I-5", על שם הכביש שבסביבתו ביצע רבים ממעשי הרצח שלו. במסע הרג שניהל במשך שנים הוא אנס ורצח לפחות שבע נשים ונערות, עד שנתפס ב-1987 וב-1991 נידון למאסר עולם.
קיבה נמצא חסר הכרה על הרצפה בתאו ביום ראשון לפנות בוקר, והוא הוכרז מת במרפאת הכלא פחות משעה אחר כך. שותפו לתא בודרו, הנושא על מצחו כתובת קעקע של המספר 666, מספרו של השטן, נמצא לידו. בודרו בן ה-40 מרצה מאסר עולם בגין רצח שביצע ב-2011.
קיבה היה יצרן רהיטים נשוי מקליפורניה, אחיו של בלש במשטרה. לפי החוקרים הוא נהג לארוב לנשים שנקלעו למצוקה בכביש Interstate 5, להציע להן עזרה – ואז לחטוף, לאנוס ולרצוח אותן, בין השאר בעזרת פריטי לבוש שלהן עצמן.
הקורבן הראשון של קיבה הייתה כנראה לו אלן ברלי, שנעלמה ב-1977 אחרי שיצאה לריאיון עבודה ולא שבה. שרידיה נמצאו רק ב-2011, 34 שנים אחרי שנרצחה.
קיבה נידון למאסר עולם ב-1991 בגין רצח דריס פרקנפו בת ה-17. החוקרים העריכו כל העת כי הוא היה מעורב בשלל מעשי רצח נוספים, אך התקשו להוכיח זאת. בשנות ה-2000 אפשרה להם ההתקדמות שחלה בטכנולוגיות ה-DNA להרשיע אותו, הודות לדגימות שנאספו משש זירות רצח אחרות. ב-2009 הוא הודה במעשים בתמורה לכך שלא ייגזר עליו עונש מוות.