סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר, נדבק בנגיף הקורונה ונמצא בבידוד בביתו. כך נמסר היום מהצוות של טייקון התקשורת בן ה-83.
אלברטו זנגרילו, הרופא האישי של ברלוסקוני בבית החלים סן רפאלה במילאנו, אמר שברלוסקוני לא פיתח תסמינים אך החליט להיבדק מכיוון שחזר לאחרונה מחופשה באי סרדיניה. מספר הנדבקים בקורונה בסרדיניה עלה משמעותית באוגוסט. תיירים מרחבי איטליה הגיעו לאי הים התיכוני כדי לבלות בו את חופשת הקיץ.
בהודעת הצוות של ברלוסקוני נמסר שהוא ימשיך לעבוד מביתו בארקורה, באזור מילאנו, ולתמוך בקמפיינים של מועמדי מפלגת המרכז-ימין "פורצה איטליה" בבחירות המקומיות שיהיו החודש.
פוליטיקאים רבים פרסמו הודעות תמיכה בברלוסקוני, שבגלל גילו המתקדם נמצא בקבוצת הסיכון. "בשם חברינו אני רוצה לאחל לסילביו ברלוסקוני החלמה מהירה, הוא יאבק בכוח בקרב החדש הזה", אמר ניקולה זינגארטי, מנהיג המפלגה הדמוקרטית ממחנה המרכז-שמאל שנדבק בעצמו בקורונה והחלים.
מספר הנדבקים בקורונה באיטליה הוא מהגבוהים באירופה. יותר מ-270,000 נדבקו בנגיף וכ-35,000 מתו ממנו. איטליה הטילה סגר ממושך והצליחה לבלום את התפשטות הנגיף. השיא במספר הנדבקים והקורבנות היה בחודשים מרץ ואפריל.
במהלך אוגוסט, אחרי הסרת הגבלות, סבלה איטליה מעלייה עקבית במספר הנדבקים בקורונה. המומחים טוענים שהתקהלויות של תיירים ובליינים הן הסיבה לעלייה.