325 ישראלים אובחנו בסוף השבוע כחיוביים לקורונה. 226 מהם אתמול ועוד 95 היום (שבת). בסך הכול בוצעו אתמול כ-54 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עמד על 0.4%. היום בוצעו עוד כ-26 אלף בדיקות ושיעור החיוביים נותר זהה.
למרות הזינוק החד במספר המאובחנים בימים האחרונים, מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים נותר יציב – והוא עומד על 47. 26 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, 16 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בשבוע האחרון אושפזו שמונה חולים חדשים במצב קשה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 6,429 – שבעה מהם נפטרו מתחילת החודש.
3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
בדיקת קורונה בנתב"ג לנכנסים לארץ
(צילום: רויטרס)
למרות העלייה המדאיגה במספר המאומתים, חלק ממתחמי החיסונים לא פעלו בשבת. מנתוני משרד הבריאות עולה כי היום חוסנו 1,282 ישראלים במנת החיסון הראשונה – רובם בני 12 עד 15 – ואתמול חוסנו 6,913 בני אדם. בסך הכול קיבלו 45,506 ישראלים את מנת החיסון הראשונה השבוע, ממוצע של 6,500 מתחסנים ביום. לשם השוואה בשבוע שעבר התחסנו 15,147 ישראלים, ממוצע של 2,164 ביום – כלומר השבוע זינק מספר המתחסנים פי 3.
בישראל 1,147 חולי קורונה פעילים, לעומת כ-200 לפני ההתפרצות האחרונה. 147 מחולי הקורונה מתגוררים בבנימינה-גבעת עדה, שהיא היישוב האדום היחיד בארץ עם ציון רמזור 9.7. במודיעין מכבים רעות 98, בתל אביב יפו 94, בכוכב יאיר 58 (8% מהבדיקות חיוביות), בהרצליה 51, ברמלה 36, בירושלים 33, בנתניה 31, בפתח תקווה 27, בהתנחלות צופים בשומרון 22, בפרדס חנה כרכור 22, ברמת גן 18 וברמת השרון 17. ביתר היישובים יש בין 15 ל-0 חולים פעילים.
3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
(צילום: רויטרס)
בכפר סבא, שם נרשמו תורים ארוכים מאוד לבדיקות קורונה, 102 מתושבי העיר מוגדרים כחולים פעילים, מאות מתושבי העיר הגיעו למתחם הבדיקות שהוקם השבוע בשיתוף פיקוד העורף באצטדיון - ועומסי התנועה באזור הורגשו היטב. "חזרנו לימים של פעם", אמרו התושבים. העומסים הכבדים בדרך לאצטדיון נגרמו גם כתוצאה מכך שלא נפתחו מתחמי בדיקות נוספים, ותושבים רבים התבשרו על חולים בסביבתם ומיהרו להיבדק. "התורים מבהירים כי יש לתגבר את מתחמי הבדיקות באופן מיידי על מנת לתת מענה לדרישה הגדולה", אמרו בעירייה. "נמשיך לפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת לעשות זאת ולקטוע את שרשראות ההדבקה".
במקביל, במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, שהייתה בשבוע האחרון אחד ממוקדי התפרצות הקורונה, נמסר הבוקר על 156 מאומתים ו-1,134 מבודדים. רובם המוחלט של התושבים שנדבקו הם תלמידי כיתות ז'-וח' ו-22 מבוגרים נוספים שנדבקו למרות שחוסנו.

מחר: קבינט הקורונה ידון בהתפשטות הזן החדש

מחר יתכנס לראשונה קבינט הקורונה החדש כדי לדון בהתפתחויות האחרונות. פרויקטור הקורונה נחמן אש ונציגי משרד הבריאות יציגו את האפשרויות להתמודדות עם התפשטות זן הדלתא, שעיקרן להוריד את התחלואה למינימום. בין האפשרויות שיוצגו: מעקב אחר מצב התחלואה או לחלופין החזרת המסכות גם באזורים פתוחים, החזרת התו הסגול והירוק, מגבלות התקהלות ובדיקות של לא מחוסנים בכניסה לאירועים.
במשרד הבריאות יש הטוענים כי צריך להחמיר את המגבלות כבר עכשיו, אך ספק שבנט - שהתנגד בעבר למגבלות נרחבות כשמספר החולים קשה עדיין יציב - יסכים לכך.
3 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג חוזרים לעטות מסיכות
נוסעים בנתב"ג חוזרים לעטות מסיכות
המומחים ממליצים להשאיר את המסכות בחללים סגורים
(צילום: שמוליק דודפור)
בתוך כך, קבינט המומחים התכנס הערב וסיכם להמליץ על בלימה של התחלואה באמצעות אמצעים מידתיים ולא על עצירת התחלואה או הכלה בהנחה שבתי החולים לא יקרסו. המומחים ממליצים לפנות שוב למאות אלפי הישראלים שלא הספיקו להתחסן, להמשיך עם המסכות בחללים סגורים, להעביר פעילויות ילדים ונוער לאוויר הפתוח ולשקול חזרה לתו הירוק במקרה של החמרה, הנגשה של בדיקות בחינם בפריסה רחבה, אכיפת בדיקות לחוזרים מחו"ח, תגבור בתי האבות ומערך הניטור גם במערכות הביוב, תוכנית "מגן חינוך" ביישובים שנפגעו בהתפרצות ותגבור מערכת הבריאות לווריאנט המאיים הבא.
המומחים הסכימו שזן הדלתא לא יוביל להצפה של בתי החולים, אולם בתרחיש שהוצג בדיון עלה כי הזן מדבק פי 1.5 יותר מזן האלפא (הווריאנט הבריטי). במודל ראשוני שהציגו ד"ר עמית הופרט ופרופ' ניר גביש עלה כי סביר להניח שסף הספיקה של בתי החולים לא ייחצה, אך ללא הפעלת מאמץ לבלימת גל התחלואה הוא עלול להגיע לשיא בחודשי החורף, וניתן לצפות ל-1,400 נפטרים מבוגרים, שרובם יהיו מחסונים.