המשטרה ושב"כ עצרו חשוד שלישי במסגרת חקירת השלכת בקבוק התבערה לבית ביפו לפני כשבועיים, שבה נפצע קשה מוחמד בן ה-12. עוד הותר היום (רביעי) לפרסום כי מעצרו של החשוד, תושב העיר, הוארך עד ליום ראשון. התקרית התרחשה על רקע המהומות והתקריות האלימות ברחבי ישראל שפרצו בצל ההסלמה הביטחונית.
בשבת האחרונה עצרו המשטרה ושב"כ גבר נוסף בחשד להשלכת בקבוק התבערה לסלון הבית ביפו. הגבר שנעצר בשבת, כבן 30, הוא אחיו של החשוד הראשון שנעצר בתחילת השבוע שעבר. לפי החשד, הוא האדם הנוסף שתועד בתקרית. שלושת החשודים הם ערבים. מבית החולים שיבא, שם מאושפז הילד, נמסר בשבת כי חל שיפור במצבו, שמוגדר טוב, הוא בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומתקשר עם הצוות המטפל ועם בני משפחתו.
3 צפייה בגלריה
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
בן ה-12 שמאושפז בשיבא
(צילום: הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
השלכת בקבוק תבערה לבית ביפו
השלכת בקבוק תבערה לבית ביפו
החלון שאליו הושלך בקבוק התבערה
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
הבית השרוף
הבית השרוף
הבית השרוף
בשלב זה פרטי החקירה והתנהלותה אסורים בפרסום. בהודעה על מעצרו של החשוד הראשון מסרה המשטרה כי לאחר זריקת בקבוק התבערה נמלטו הוא ואדם נוסף - שותפו למעשה - מחוץ ליפו. באותה עת אמרה המשטרה שזהותו של החשוד הנוסף ידועה והיא מקיימת מצוד אחריו. כבר אז גם העריכו במשטרה כי יהיו מעצרים נוספים של חשודים שייתכן וסייעו לשניים להימלט.
נזכיר כי ב-14 במאי, בלילה שבין שישי לשבת, השליכו שני רעולי פנים בקבוק תבערה לתוך סלון בית מגורים בשכונת עג'מי ביפו, במהלך מהומות בעיר. הילד מוחמד ספג כוויות קשות בפניו ואושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. תחילה לא היה ברור אם מתפרעים יהודים היו אלה שהשליכו את בקבוק התבערה על רקע לאומני.
האירוע תועד על ידי מצלמות אבטחה באזור, ובתיעוד נראים שני החשודים רעולי הפנים מגיעים לבית, משליכים את בקבוק התבערה - ואז נמלטים מהזירה. תושבים ביפו טענו כי החשודים נשאו עמם תשעה בקבוקי תבערה בסך הכל, אך הספיקו להשליך רק אחד. "הם ברחו מהר בלי להמשיך את הפשע שתכננו", טען אחד התושבים.
היום חל שיפור במצבו של מוחמד בן ה-12. כך נמסר מבית החולים "ספרא" לילדים שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר. לדברי המוסד הרפואי, מצבו מוגדר טוב, הוא בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומתקשר עם הצוות המטפל ועם משפחתו.