הממשלה צפויה להתכנס היום (יום ב') לישיבה לילית בנושא מגפת הקורונה שתוקדש ברובה לדיון במערכת החינוך. בישיבה תעלה לדיון גם תוכנית משרד התחבורה להגדלת קיבולת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון, וכך גם את מספר הטיסות.
2 צפייה בגלריה
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
משרד התחבורה רוצה לצמצם את הגבלת המרחק. שבים מחו"ל בנתב"ג
(יאיר שגיא)
במשרד התחבורה בחנו בין היתר את הקטנת המרחק שהנוסעים והעובדים נדרשים לשמור זה מזה, משני מטרים כיום למטר אחד או למטר וחצי, ואת הוצאת מתחם בדיקות ה-PCR אל מחוץ לטרמינל. כמו כן, נבחנה הגדלת השימוש בטרמינל 1.
"בטווח המיידי, על משרד הבריאות להכפיל את כמות הדוגמים בשדה התעופה ולהעמיד 24 עמדות בידוק לנגיף הקורונה לכל הפחות", נכתב בסיכום ההמלצות. "כמו כן, מומלץ לשנות את כללי התו הכחול ולקבוע ריחוק חברתי של 1.5 מטרים בנתב"ג לאור הפרקטיקה הנהוגה בעולם (בשיחה בין המנכ"לים הוסכם כי משרד הבריאות יבחן להיעתר להמלצה זו), מה שצפוי להביא לגידול של כ-40% בקיבולת הטיסות".
עוד הומלץ להקים מתחם ייעודי מחוץ לטרמינל לבדיקות קורונה. "עלות הקמת המתחם היא כ-23 מיליון שקל, לא כולל עלויות נוספות כדוגמת כוח אדם, מע"מ, מחשוב, ריהוט, ועלות השבת המתחם לקדמותו", צוין. על פי הערכת משרד התחבורה, הקמתו של מתחם כזה תימשך שלושה חודשים.
2 צפייה בגלריה
מזוודה מזוודות ב נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מזוודה מזוודות ב נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
נבחנה גם הגדלת השימוש בטרמינל 1. נתב"ג
(צילום: AFP)
במשרד הבריאות אמרו כי אינם מתנגדים להעתקת מתחם הבדיקות. "עם זאת, ניהול מתחם הבדיקות, כמו כל מתחם אחר בשדה התעופה, הוא באחריות רשות שדות התעופה", נכתב בתגובת משרד הבריאות לתוכנית.
על המלצת משרד התחבורה לצמצום המרחק שהנוסעים יידרשו לשמור זה מזה השיבו במשרד הבריאות: "לאחר שבחנו את הדברים, עמדתנו היא כי לא ניתן לצמצם בשדה התעופה את הגבלות המרחק והתפוסה, לא בנתב"ג ולא במקומות דומים אחרים, וכי בצמצום המרחק בעת הזו יש סכנה ממשית לבריאות הציבור".
פורסם לראשונה: 23:52, 11.04.21