בני דודים מהיישוב ג'ת במשולש, שאחד מהם הואשם ברצח הקבלן עז א-דין מחאמיד, בן 45 ממועוויאה, הורשעו היום (שני) במסגרת הסדר טיעון באישומים מופחתים, בין היתר לאור חוסר בראיות. עם אישור הסדר הטיעון, קבע בית המשפט המחוזי בחיפה כי הרוצח האמיתי עדיין לא נתפס.
בית המשפט גזר על עקל ותד בן ה-26, שהורשע בקשירת קשר לפשע וסיוע לרצח תשע שנות מאסר בפועל, והרשיע את בן דודו, סנד ותד בן ה-24 בקשירת קשר. הוא גזר עליו שנות מאסר בפועל.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תחילתה של הפרשה במאי 2017, על רקע סכסוך כספי בין המנוח לבין עקל ותד. מכתב האישום המתוקן עולה כי ותד היה מעביר למנוח כסף מזומן תמורת צ'קים דחויים. משסירב לעשות זאת, הסתכסכו השניים. הנאשמים, כך נטען, קשרו קשר לרצח. הנאשם המרכזי הזמין את המנוח לביתו וכאשר הוא יצא משם בשעות הערב המאוחרות, הנאשם הודיע על כך לאדם אחר. אותו אדם נסע אחרי המנוח, עצר את רכבו אחריו בשדות באזור ג'ת, וירה בו מספר רב של פעמים מטווח קצר.
במשפט התברר כי הירי בוצע בעת שהמנוח עמד על ברכיו, והרוצח ביצע וידוא הריגה. "ארבעה קליעים מתוך הכדורים שירה האחר לעבר ראשו של המנוח מטווח של פחות ממטר - במטרה לוודא את מותו - חדרו לחלק השמאלי של הראש והסנטר", תואר בכתב האישום.
הרכב שבו נסע האדם האחר היה שייך לנאשם ובבדיקות המעבדה נמצאו בו שרידים מדמו של המנוח. עם זאת, בידי התביעה לא היו ראיות ישירות לאחריותו של הנאשם למות המנוח. בין היתר הוכח שאנשים נוספים נהגו להשתמש ברכב.
2 צפייה בגלריה
משה גלעד ורינת גלעד
משה גלעד ורינת גלעד
עו"ד משה גלעד ובתו עו"ד רינת גלעד
( צילום: שמיר אלבז)
ההרכב בראשות השופטת דיאנה סלע ועמה השופטים אבי לוי וערן קוטון, קבע כי אין מקום לסטות מההסכם שאליו הגיעו הצדדים בהסדר הטיעון. מלבד עונשי המאסר שגזרו על השניים, הם גזרו על השניים גם מאסר על תנאי, וקבעו כי עקל ותד יפצה את בני משפחתו של המנוח ב-125 אלף שקל, ובן דודו יפצה את בני המשפחה בסכום של 30 אלף שקל.
עורך הדין משה גלעד, שייצג את השניים בתיק יחד עם בתו, עורכת הדין רינת גלעד, אמר כי בית המשפט העליון אף אפשר לקיים את ההליך בעת שהנאשם משוחרר ללא כל תנאים מגבילים, בשל חולשת הראיות נגדו. "לאחר מספר שנים של ניהול משפט אנו שמחים שהצלחנו להביא לזיכוי מרצח של שני הנאשמים, והרשעה בעבירות קלות יותר. העונש משקף את ההצלחה שלנו להוכיח שהנאשמים לא רצחו", מסרו השניים.