המשטרה לכדה בעזרת תצלום ממסוק יחד עם כוחות ימ"ר שלושה סוחרי נשק, תושבי הדרום, לאחר מרדף בכבישים הסמוכים לבית שאן ועפולה לפני מספר ימים. מדובר בחקירה סמויה שהתחילה ביחידת מגן של מחוז הדרום במשטרה. החשודים, מהחברה הערבית, נהגו בשלושה כלי רכב נפרדים ונעצרו לאחר ששוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון חסמו את דרכם. באחד משלושת הרכבים נמצאו לא פחות מ-33 אקדחים. צפו בתיעוד בסרטון שבתחילת הכתבה
שלוש ניידות משטרה ניזוקו במרדף ושני שוטרים נפצעו באורח קל. משטרת מחוז הצפון שתפסה את החשודים ציינה כי "תפיסה זו היא הצלחה נוספת של משטרת ישראל באיתור מקורות כלי הנשק הבלתי חוקיים במגזר הערבי, תוך חיסול נתבי הברחה והסחר בהם".
סנ"צ רונן כלפון, מפקד יחידת מג"ן במשטרה, אמר כי "מדובר בחלק מרצף פעילויות תוך יצירת שיתופי פעולה בין כלל כוחות המשטרה כנגד נגע האמל"ח הבלתי חוקי. הצלחה זו משקפת את הנחישות להביא למעצרם של חשודים בביצוע העבירות, תפיסת האמל"ח והרחקתם מהמרחב הציבורי למען בטחון הציבור הנורמטיבי שומר החוק".
2 צפייה בגלריה
מרדף משטרתי נגד סוחרי נשק בצפון
מרדף משטרתי נגד סוחרי נשק בצפון
רגע תפיסת הסוחרים
(צילום: משטרת מחוז צפון)
2 צפייה בגלריה
נשק לא חוקי שנתפס ע"י המשטרה
נשק לא חוקי שנתפס ע"י המשטרה
האקדחים שנמצאו באחד מכלי הרכב
(צילום: משטרת מחוז צפון)
מתחילת השנה תפיסת הנשקים במחוז צפון עומדת על גידול של 67% מממוצע התפיסות ב-2020. במשטרה אמרו: "כוחות המשטרה ממשיכים בתפיסות בתוך יישובי החברה הערבית ובתפיסת סוחרים ומבריחים של כלי נשק מתחומי הרשות הפלסטינית ומגבולות הארץ".
ב-2021 נתפסו במחוז הצפון 155 רובים ואקדחים, 108 רימונים, 25 מטענים ולבנות חבלה, מעל 400 בקבוקי תבערה, זיקוקים וכוורות זיקוקים, אלפי כדורים ותחמושת מסוגים שונים.
בסך הכל הוגשו כ-100 כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בעבירות של סחר באמצעי לחימה. המשטרה ציינה כי "הפעילות הנרחבת בה לוקחים חלק כלל כוחות המשטרה במחוז צפון נגזרת מתפיסת הפעלה מקיפה אותה מוביל מפקד מחוז צפון - 'לייבש את הביצה במקום רק לטפל ביתושים'". תפיסת ההפעלה זוכה לתמיכה מלאה של פיקוד המשטרה והמשרד לביטחון הפנים.