חיים הר כסף (43) מבני ברק שנהרג בתאונה בכביש 6 ליד יקנעם הובא הלילה (בין שלישי לרביעי) למנוחות בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. בינתיים, רופאי בית החולים רמב"ם בחיפה ממשיכים להיאבק על חייה של בתו נעמה בת ה-17 שנפצעה קשה בתאונה. בנו ופעוט בן שנתיים נפצעו קל. המונים ליוו את חיים בדרכו האחרונה.
בנו יצחק מנחם (חקי) בן ה-20, שהיה עד לתאונה וניסה להחיות את אביו בזירת התאונה, ספד בדמעות קורעות לב: "אבא, אנחנו נדאג להכול. באמת, אנחנו נעשה כל מאמץ כמו שחינכת אותנו להיות חזקים ולהיות מוצלחים, נעשה את כל מה שחינכת אותנו".
5 צפייה בגלריה
חיים זאב הר כסף
חיים זאב הר כסף
חיים הר כסף
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של חיים הר כסף
הלוויתו של חיים הר כסף
הלוויתו של חיים הר כסף
(צילום: נדב אבס)

דניאל הר כסף, אחיו של ההרוג, ספד אף הוא: "היית היסוד ועמוד השדרה של המשפחה וככה נזכור אותך לתמיד. אנחנו אוהבים אותך, מתגעגעים כבר, מתקשים להיפרד. תשמור אתה עלינו מלמעלה. אני יודע שזה מה שאתה היית רוצה גם מבלי לדבר על זה - שממך ימשיך לצאת אור וימשיכו לצאת חיים. נתגעגע".
הר כסף היה מוותיקי המתנדבים בארגון "הצלה" ובמד"א. הוא היה מוכר בבני ברק כאיש חסד שמסייע לאנשים הזקוקים לעזרה. בנוסף לפעילותו בהצלת חיים הוא ייסד את ארגון "אחריות" שנועד להושיט יד למשפחות שנקלעו לקשיים כלכליים-משפטיים מול הבנקים והרשויות. כמו כן הוא התנדב בארגון "שומרים" העוסק באבטחה ברחובות בני ברק. בארגון "הצלה" הודיעו כי פעילות המתנדבים בשנה הקרובה יוקדשו לעילוי נשמתו.
5 צפייה בגלריה
משפחתו של חיים זאב הר כסף
משפחתו של חיים זאב הר כסף
משפחתו של חיים הר כסף
(צילום: יחזקאל איטקין)
5 צפייה בגלריה
חיים זאב הר כסף
חיים זאב הר כסף
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
ההתכתבות בקבוצה
ההתכתבות בקבוצה
"מה אתם מפרסמים את זה?". האישה גילתה על מות הבעל בקבוצת וואטסאפ
המשפחה הייתה בדרכה לטיול בצפון ונסעה בשתי מכוניות. יצחק בן ה-20 ואשתו של חיים, רויטל, נסעו ברכב נפרד, היו עדים לתאונה ועצרו בצד. יצחק, גם הוא מתנדב במד"א, יצא מהרכב וביצע פעולות החייאה באביו. אם המשפחה גילתה על מותו של בעלה בקבוצת וואטסאפ. לאחר פרסום פרטיו כתבה בקבוצה: "מה אתם מפרסמים את זה? אני אשתו ולי אף אחד לא הודיע עדיין".
מחקירת בוחני התנועה של המשטרה עולה כי הר כסף איבד שליטה במכונית מסיבה שטרם התבררה. המכונית סטתה שמאלה מהנתיב, עלתה על המדרכה, פגעה בקיר המנהרה, נהדפה חזרה לכביש ופגעה בקיר בצד השני.
מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "מגן דוד אדום כואב את מותו הטרגי של חברנו, מתנדב ותיק בארגון שאלפי בני אדם חייבים לו את חייהם. משפחת מד"א מחבקת את משפחת הר כסף ומשתתפת בצערה. יהי זכרו ברוך".
פורסם לראשונה: 23:04, 30.03.21