1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בירושלים
חיסון קורונה בירושלים
ארכיון. חיסון קורונה בירושלים
(צילום: AFP)
אחד מכל חמישה אנשים בלוס אנג'לס שנבדקו בימים האחרונים לקורונה נמצא חיובי. תוצאותיו של עומס התחלואה האדיר במחוז המפורסם בקליפורניה טרגיות: עשרות בתי חולים פסקו לקבל חולים חדשים, אלו שעוד הספיקו להתאשפז ממתינים במשך שעות לטיפול דחוף והצוות הרפואי נאלץ להתמודד עם מחסור קשה בציוד רפואי בסיסי.
אחד מכל חמישה אנשים במגזר החרדי בישראל שנבדקו שלשום לקורונה נמצא חיובי. מראות הקריסה הדרמטיים של מערכת האשפוז האמריקנית עוד לא הגיעו אלינו, אבל אין ספק שאנחנו שועטים בכיוון הלא נכון. השילוב בין עומס אדיר של חולים קשים לאורך תקופה ממושכת, לבין צוות מותש וחסר, גורם לפגיעה בטיפול הרפואי. הפגיעה הזו היא כבר לא אפשרות תיאורטית. היא עובדה קיימת בישראל והיא קטלנית.
במרוץ שמתנהל בינינו לבין הקורונה, הנגיף מוביל עלינו בפער. דווקא כשהיה נדמה שאנחנו משיגים אותו עם החיסונים, הגיעו המוטציות החדשות והוכיחו לנו שעוד רחוקה הדרך לשגרה. המוטציות האלה הן לא אירוע חריג וחד-פעמי. ככל שהאנושות תגביר את הלחץ על הנגיף הזה, כך הוא צפוי להשתנות ולהתחזק על מנת לשרוד.
על מנת לאפשר את פתיחת מערכת החינוך, חייבים לשפר כבר עכשיו את תנאי הלימודים. חזרה בלתי מבוקרת אולי תשמח את ההורים, אבל תוביל במהירות היישר למגבלות הבאות
השינויים האחרונים בנגיף משפיעים על מפת התחלואה העולמית באופן שעדיין קשה לצפות את תוצאותיו, וגם בישראל רב הנסתר בשלב הזה על הגלוי. ההערכה כי הווריאנט הבריטי כבר מצוי בישראל בהיקפים ניכרים ואחראי לחלק ניכר מהתחלואה – בין 10 ל-50 אחוז מההדבקות, לפי הערכות מחמירות – וחוסר הוודאות האם החיסון אכן יעיל כנגד המוטציות החדשות, מקשה מאוד לנבא לאן מועדת עקומת התחלואה בשבועות הקרובים, ומה יהיו השלכותיה.
שרית רוזנבלוםשרית רוזנבלוםדנה קופל
על הרקע הזה, ולמרות התחזיות האופטימיות לעצירת העלייה בתחלואה ולירידה קרובה במספר החולים הקשים, חייבים לנקוט משנה זהירות, ולכן תמוה שדווקא משרד הבריאות ממהר להכריז על הנפקת "דרכון ירוק" למי שהתחסן וזאת טרם שהוברר באופן חד-משמעי כי החיסון מונע את המחלה בתנאים הקיימים.
וכהרגלנו בשנה האחרונה, פנינו נשואות קדימה, בזמן שהרגליים שלנו עדיין שקועות עמוק בתוך הבוץ. בדיונים שהתקיימו אתמול (יום ג') נדונה פתיחתה העתידית של מערכת החינוך. הואיל וילדים מתחת לגיל 16 אינם רשאים להתחסן, מוסדות החינוך עלולים להמשיך לשמש כמנוע הדבקה ולפגוע בהישגי הסגר הנוכחי, אם וכאשר יהיו כאלה. על מנת לאפשר את פתיחת מערכת החינוך, חייבים לשפר כבר עכשיו את תנאי הלימודים בה ולהתאים אותם, סוף-סוף, למגפה. חזרה בלתי מבוקרת לפעילות אולי תשמח את ההורים, אבל תוביל אותנו במהירות היישר למגבלות הבאות.
  • שרית רוזנבלום היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com