יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, ערך מסיבת עיתונאים בזום על רקע הירידה בסקרים, ולא שלל אפשרות שיהיה מספר 2 - אף שבקמפיין המפלגה הוא מתואר כמנהיג היחיד בישראל, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הבהרתי את עצמי מספיק. אינני מהמר, אין לי אגו ואני אדם אחראי. לכן אני ממשיך ואומר - אני בונה מפלגה שתהיה אלטרנטיבה לשלטון".
2 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי
(צילום: Point2Point)
עם זאת, הוא תקף את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מנהיג המפלגה הגדולה לפי הסקרים בגוש המרכז-שמאל. "לדאבוני", המשיך חולדאי, "לפיד עבר חמש מערכות בחירות ולא הצליח וגם בורחים לו מהמפלגה בזמן האחרון. גם משה (בוגי) יעלון וגם עפר שלח, חברו הטוב. אני מתכוון להוביל גוש כאלטרנטיבה שלטונית".
בדבריו התייחס חולדאי לראש הממשלה: "נתניהו הוא מנהיג גרוע שעומד למשפט ובקורונה ראינו שהוא לא יודע לנהל. הייתי טייס קרב 26 שנים, הייתי מורה ומנהל בית ספר והפכתי את תל אביב למה שהיא. אני מביא יושרה, מנהיגות ומקצוענות ועם זה אני הולך".
חולדאי התבקש להתעמת עם הטענה שהרשימה מורכבת ברובה המוחלט מתל-אביבים - ואמר: "מי שגר בתל אביב איננו מתל אביב. גדלתי בחולדה, נדדתי בכל הארץ והגעתי לתל אביב כי הגעתי לנהל בית ספר בעיר וכך כל הנשים ברשימה שלנו.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"עבר חמש מערכות בחירות ולא הצליח". לפיד
(צילום: קונטקט)
"אני לא עושה רייטינג ולא עושה תוכנית כבקשתך. אני צריך נשים עם רקורד ויש להן קבלות מוכחות. בתל אביב גרים חרדים, חילונים, עשירים ועניים, כי פה כל אחד יכול לחיות על-פי אמונתו וכך כתוב במגילת העצמאות. ללא הבדל דת, גזע ומין".
ומה עם תחבורה ציבורית בשבת? "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת. אדם שרוצה לנסוע בשבת ביום המנוחה זה חלק מזכויות היסוד שלו ויש בעיה סוציאלית למי שיש רכב. בתל אביב יש קואליציה שלמה גם עם ש"ס ואגודה; יש לנו תחבורה בשבת כי זה גם עניין סוציאלי. אני מכבד כל אדם באמונתו, אבל המדינה הדמוקרטית קובעת את הכללים והמהלכים ואי אפשר שני מקומות סמכות במדינה הזאת".
על הטענה שהוא עדיין מכהן כראש העיר ולא מתכוון להתפטר או לקחת פסק זמן מהעירייה אמר חולדאי: "מאולמרט לא דרשו להתפטר וגם לא ממילוא וגם לא מראש הממשלה שמנהל קמפיין תוך כדי התפקיד. אני עוזב רק ביום שאושבע ואני דואג בינתיים לעיר, שמתנהלת למופת. אני רגיל שמדברים ואני רגיל לעשות. ביום שאושבע לכנסת אתפטר מהעירייה. אני את הפרק הזה בחיי סיימתי".
בהצהרה בשבוע שעבר אמר חולדאי כי המועמדות החדשות ברשימה הן החוקרת פרופ' קרין נהון, חברת הכנסת לשעבר מכחול לבן עינב קאבלה, אשת החינוך קארן טל ומנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בתל אביב, עדי צברי. בנוסף הוא צירף לרשימתו את סגן הרמטכ"ל לשעבר דן הראל.
בתוך כך, היום הגיש עו"ד שחר בן מאיר עתירה לצו מניעה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, נגד חולדאי, עיריית תל אביב יפו, מפלגת חץ והיועץ המשפטי לממשלה. בעתירה טען עו"ד בן מאיר כי חולדאי עושה שימוש בחשבון הפייסבוק ששימש אותו כראש עיריית תל אביב: "הוא עושה שימוש בחשבון למטרות תעמולה. יש לראות את חשבון הפייסבוק ועוקביו כנכס העירייה, משום שהעוקבים אלה עשו שימוש בחשבון זה בכדי לקבל עדכונים בנוגע לעיר ועכשיו החשבון שינה את מטרתו".
סיון חילאי השתתפה בהכנת הכתבה