3 צפייה בגלריה
הרב נתנאל שריקי
הרב נתנאל שריקי
הרב נתנאל שריקי
הרב נתנאל שריקי מנתיבות, שהיום (ג') נחשף כי הוא חשוד בביצוע עבירות מין בנשים שביקשו את עצתו, נחשב ל"רב הסלבס" המקורב לידוענים ופוליטיקאים ומרבה להופיע במדורי הרכילות. כך למשל, הוא נכח בחתונת השחקן והסטנדאפיסט שלום אסייג; זוכת "האח הגדול" טהוניה רובל התארסה בלשכתו לאיש העסקים יניב בן משה, וכשערך המקובל בריתה לבנותיו התאומות - בי הסנדקים היה הזמר ליאור נרקיס, שלו מייעץ הרב. גם העבריין מיכאל מור מתייעץ עמו.
מעבר לכך, הוא תועד גם באירועי חברה אזוטריים יותר, כגון פתיחת הסטודיו של מעצב שמלות הכלה עובד כהן, לשם הגיע להתקין מזוזות לצד הפרזנטוריות קסניה טרנטול ודושי לייטרסדורף.
אבל לא רק ידוענים ואמנים זוכים לקרבתו. באתר "כיכר השבת" פורסם לפני כשנה תיעוד של שריקי בכנס תמיכה בבנימין נתניהו בפריימריז מול גדעון סער, שם בירך אותו: "ראינו את זה ב"ה בעבר, ונראה את זה גם בעתיד. הקדוש ברוך הוא ימליך אותך לתמיד". בנוסף לנתניהו תועד שריקי לאורך השנים עם שרים נוספים מהליכוד ועם ניר ברקת במהלך כהונתו כראש העיר ירושלים.

שריקי נולד בנתיבות כבן לשושלת רבנים ומקובלים מפורסמת בדרום הארץ, ומגיל צעיר יחסית פנה גם הוא לענף המשפחתי והחל לבנות את מעמדו כ"ממשיך דרכו" של סבו, הרב שלום איפרגן ז"ל – תואר רב-פעמי, שבנים, חתנים ונכדים נוספים במשפחה מבקשים לנכס לעצמם.
דודיו הם הרבנים יעקב ישראל וחיים, המוכרים כ"הרנטגן" ו"האולטרסאונד", ואחיו יגאל מוכר כ"ה-CT". שלושתם קנו לעצמם שם כ"מומחים" בעניינים רפואיים, אבל שריקי הפך מזוהה דווקא כ"ביטחוניסט", ומאמיניו מכנים אותו בשנים האחרונות "רב המנהרות" – בעל כוחות על טבעיים, כביכול, היודע לאתר ב"רוח הקודש" את נתיבי החדירה התת-קרקעיים של מחבלי חמאס לישראל ולהביא לקריסתן על החופרים. בני משפחה נוספים שלו הם הרבנית ברוריה זבולוני, "הבוררת", והרב יעקב שריקי, "המאסטר".
עם ההילה המיסטית-קבלית שהתפתחה הגיעה גם התהילה: הוא הקים מוסדות תורה וחסד, חצרו הפכה לאימפריה כלכלית וכאמור ידוענים ואישי ציבור החלו משחרים לפתחו ולוחשים על אוזנו.
3 צפייה בגלריה
התכתבות המתלוננת עם בתה
התכתבות המתלוננת עם בתה
התכתבות אחת המתלוננות עם בתה
(צילום: shutterstock)
עוד בשנות ה-30 לחייו הוא עלה כמטאור, שחקן חדש ומשמעותי בענף הצפוף ממילא. הילולות צדיקים וכנסים נוספים שערך הקימו תחרות לאירועים מסורתיים שקיימו רבנים מקובלים אחרים באזור הדרום וממשפחתו בפרט, לעתים דור או שניים מעליו. פוליטיקאים, טייקונים ואושיות בידור נאלצו "לבחור צד", והמהדרין מדלגים בין החצרות.
שריקי החל לקבל קהל בלשכתו בנתיבות ולהשיא עצות וברכות לחסידיו - משרים בממשלה, אנשי עסקים וקצינים בכירים, המביאים להכרעתו דילמות מעולמם ומעבודתם, ועד לאדם הפשוט הזקוק לישועה ולעזרה. בדלת האחורית נכנסו אליו גם אנשי משטרה, שמאז הסתבכות הניצבים בפרשת הרב פינטו נזהרים שלא להיחשף בציבור כחסידיו של האדמו"ר.
תורי הענק שהחלו להשתרך בחצר העידו על עוצמתו הציבורית והכלכלית של הרב (שבדרך כלל החתים את העולים אליו לרגל על הוראות קבע לתרומה למוסדותיו), אך הם גם אלה שעלולים להביא לנפילתו.
עדויות שהגיעו לידי ynet מתארות כיצד נהג שריקי להסתגר בחדר עם נשים שביקשו להתייעץ עמו, כשאיש אינו יודע מה קורה בתוכו. "כששמעתי על המעצר לא נפלתי מהכיסא", הודה אחד מבאי המקום. "ברגע שרב לוקח את ההלכה לידיים ומקבל אליו נשים ביחידות, בדלתיים סגורות, ולא משנה מי הן – 'אין אפוטרופוס לעריות'".
כוונתו היא לקביעת חז"ל שלפיה עניינים מיניים הם פיתוי שלא ניתן לעמוד בו, ולכן כל אדם – ואף המוסרי ביותר - צריך להיזהר שבעתיים ממצבים שעלולים להחטיאו.
"כולם ראו את זה", הוסיף האיש. "כל מי שהיה שם ידע שהוא מקבל אליו נשים באופן יחידי. הדלת אף פעם לא נשארה פתוחה אלא הייתה נסגרת, ואף אחד – כולל עוזריו הקרובים ביותר ואפילו אשתו - לא מעז לפתוח אותה בלי רשות מפורשת מהרב. המקום הזה היה כמו קודש הקודשים. אף אחד לא נכנס פנימה – ויהי מה".
3 צפייה בגלריה
המתלוננת
המתלוננת
אחת המתלוננות מחוץ לבית המשפט בהארכת המעצר
(צילום: הרצל יוסף )
בערב הוגשה תלונה של אישה שלישית נגד הרב שריקי: היא הגיעה לתחנת מסובים ותיארה שיטת פעולה דומה לזו שתיארו שתי המתלוננות הראשונות. מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בבאר שבע בשלושה ימים את מעצרו של הרב, בחשד למעשה מגונה של מטפל נפשי במטופל, ונציג המשטרה אמר בדיון כי עלה חשד גם להטרדה מינית.
הרב נעצר לאחר ששתי נשים שביקרו אצלו ביקשו את עצתו - והתעמתו איתו בתחנת המשטרה. השופטת אירית קויפמן קבעה כי קיים חשד סביר נגד הרב: "המעשים המיוחסים לחשוד כפי שעולה מהודעות המתלוננות נעשו בעת שהן פנו אליו על מנת להתייעץ עמו ולקבל ברכה. קיימת עילת מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה. גם אם ניתן היה לשקול שחרור לחלופת מעצר שייתן מענה הולם למסוכנות בשלב זה של החקירה לנוכח חשש לשיבוש, אין לשחררו לחלופת מעצר".
בחקירה התברר כי העוזר של הרב ניסה להניא את המתלוננות מלהגיש תלונה ושלח נשים שינסו לשכנע אותן לחזור בהן. אחת הנשים שנשלחה למתלוננות אמרה: "את לא רוצה שיגמור כמו ברלנד".