1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בכיר בפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, המשמש גם כדרשן במסגדים, נעצר שלשום (שני) בחשד שפגע מינית באישה שעברה אצלו טיפולים רוחניים שאותם הגדיר כ"גירוש שדים" לאורך תקופה ממושכת.
המשטרה עצרה את החשוד (50), תושב רהט, בעקבות תלונה שהוגשה נגדו. הבכיר בתנועה האיסלאמית (56) חשוד בעבירות של מעשה מגונה, בעילה, והטרדה מינית על-ידי כהן דת. הוא הובא במהלך היום לבית משפט השלום בבאר שבע, ומעצרו הוארך עד ליום שישי.
תחילת הפרשה לפני כמה ימים, אז פנתה האישה למשטרת רהט והתלוננה כי איש הדת, שהוגדר לפי המשטרה "מרפא בכישוף", ביצע בה עבירות מין לאורך תקופה של 5-6 שנים, כשהייתה מגיעה אליו לקבלת טיפול. כמו כן, לפני מספר חודשים סיפרה האישה - מתמודדת נפש - למדריכה במעון היום שבו היא שוהה על אודות המקרים לכאורה, ולאחר מכן החליטה להגיש תלונה.
סנגורו של החשוד, עו"ד מחמוד אבו פריח, ביקש לאסור את פרסום שמו בשל מעמדו. שופטת בית משפט השלום שרה חביב נעתרה לבקשה.
מקורביו של הדרשן דחו את הטענות. "מדובר באיש חינוך ודת מוכר ומכובד", טענו. "איש לו חדר בבית שבו הוא מטפל באנשים. בני משפחתו עוזרים לו והוא לא מטפל בנשים בלי מלווים נוספים. איך זה יכול להיות שהוא יבצע מעשים מגונים בתוך הבית ומול המשפחה? הכל שקרים. רק רוצים לנקום בו".
עו"ד אבו פריח אמר בדיון כי הוא מתנגד לשימוש של המשטרה במונח "מטפל בכישוף" והוסיף כי "מדובר בכהן דת מוסלמי מוכר בחברה הבדואית, המטפל באמצעות הקוראן כמי שמרפא כישוף ולא באמצעות כישוף". לטענת הסנגור, המתלוננת יצרה עם החשוד קשר לצורך קבלת טיפול המסייע לה נפשית 'ותו לא'". הוא הוסיף כי מרשו "מכחיש את החשדות נגדו ודוחה אותם מכל וכל. יש להדגיש כי מדובר במתלוננת המעורערת בנפשה - עובדה שהמשטרה הודתה בה במהלך הדיון היום, ומרשי מכחיש כי קיבל אותה לטיפול ללא בן לוויה מטעמה או מטעמו, שנכח בחדר כל העת.
"מה גם שהוא מקבל את המטופלים בביתו ומסתייע בבני משפחתו. מדובר באיש דת מוערך, מחנך מעל ל-30 שנה, ובעל מעמד מכובד, שטיפל וסייע למאות אנשים במרוצת השנים, לשם שמיים בלבד וללא תמורה. אנו בטוחים כי האמת תצא לאור ושמו ינוקה מכול חשד".