3 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול בטאבה
(צילום: מאיר אוחיון)
שר הפנים, אריה דרעי, יקיים מחר (שני), ישיבה עם בכירי רשות האוכלוסין וההגירה, כדי להכריע בעניין פתיחת מעבר הגבול לסיני בטאבה למעבר ישראלים. המעבר נסגר בחודש מרץ בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.
משרד הבריאות הודיע לשר דרעי כי עמדתו היא שניתן לפתוח את מעבר הגבול, בתנאי שהנכנסים דרכו יישלחו לבידוד של 14 יום. מלשכתו של דרעי נמסר כי יוצגו בפניו חוות הדעת של כלל גורמי המקצוע, בטרם יקבל הכרעה בנושא.
3 צפייה בגלריה
חופי סיני
חופי סיני
חופי סיני
(צילום: AFP)
במכתב לשר הפנים כותבת ראש שירותי בריאות הציבור בפועל ד"ר שרון אלרעי-פרייס כי "שיעור התחלואה המדווח ממצרים הינו כעשירית מזה של ישראל" וכי "שיעור התחלואה המדווחת במצרים נמצא במהלך חודש אוגוסט בהאטה". היא מציינת כי החלק הדרומי של סיני, שבו מרוכזים החופים והתיירים, הוכרז על ידי הרשויות "חופשי מקורונה" ודווחו בו מקרים מעטים של הידבקות.
עם זאת כותבת ד"ר אלרעי-פרייס כי "לא ניתן לשלול את האפשרות שמדובר בתת אבחון ותת דיווח מצד מצרים", וכי "קיים ספק באם הנתונים הרשמיים של מצרים משקפים נאמנה את תמונת התחלואה במדינה".

3 צפייה בגלריה
אריה דרעי ושרון אלרועי פרייס
אריה דרעי ושרון אלרועי פרייס
אריה דרעי ושרון אלרועי פרייס
( צילום: אלכס קולומויסקי)
"מצרים אינה מדינה ירוקה, לכן, כל נוסע החוזר ממדינה זו מחויב ב- 14 ימי בידוד, חובה המצמצמת מאוד את האפשרות לשרשראות הדבקה כתוצאה מתיירים החוזרים ממדינה זו. במובן זה המצב אינו שונה מזה במדינות אחרות אליהן נוסעים ישראלים", הוסיפה בכירת משרד הבריאות.
עוד כתבה ד"ר אלרעי-פרייס: "כלפי חוץ הממשל המצרי משדר אכיפה קשוחה של נהלים למניעת הדבקות. עם זאת, אין לדעת מה המצב לאשורו, אך ברור שהממשל מעוניין לשמור על אתרים אלה נקיים מקורונה משום שהם מהווים מקור הכנסה חשוב".
"עד עתה דווחו במצרים, בת 100 מיליון התושבים, על מעט פחות מ- 100,000 מקרים (בדומה לישראל). מספר הבדיקות שבוצעו במצרים עד כה הוא 135,000 בלבד, שהם 1,315 למיליון (בהשוואה ל-241,135 למיליון בישראל). שיעור הקטלניות של המחלה הינו 5.5% (בהשוואה ל- 0.8% בישראל)", פירטה ראש שירותי בריאות הציבור.