כאלף מפגינים צעדו הערב (שבת) מגשר המיתרים בכניסה לירושלים לכיוון מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. המפגינים הגיעו עם מיצגי הצוללות של תנועת "חקירה עכשיו" וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר ולהקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא רכש הצוללות וכלי השיט. ynet העביר את ההפגנה בשידור חי.
כמאה מפגינים הגיעו גם לרחוב ארלוזרוב במטרה להקיף את מעון ראש הממשלה - ובמקום התפתחו עימותים עם שוטרי מג"ב. פעיל הימין הקיצוני משה מירון, שתלה והפיץ בעבר שלטים שעליהם נכתב "שמאלנים בוגדים" ומשתתף בהפגנות-נגד המביעות תמיכה בנתניהו, הצליח להגיע למפגינים והיכה אחד מהם.

5 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
דרשו התפטרות וועדת חקירה. הצעדה בירושלים
(צילום: עמית שאבי )
הערב ציינו קבוצות המחאה חצי שנה של הפגנות נגד נתניהו. כמדי שבוע, המוחים החלו בהפגנה על גשרים ובצמתים, וההפגנה המרכזית התקיימה בירושלים - במקביל להפגנה בכניסה לבית החולים שיבא בתל השומר, לשם הגיע הערב נתניהו כדי להתחסן נגד קורונה בשידור ישיר. קבוצות מחאה נוספות הפגינו בתל אביב ובקיסריה, כמו גם ליד ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ.
ההפגנות התקיימו בצל העובדה שעוד 72 שעות ייתכן שהכנסת תתפזר וישראל תיכנס למערכת בחירות נוספת, הרביעית בשנתיים האחרונות.
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
(צילום: עמית שאבי )
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
(צילום: עמית שאבי )
"יש הזדמנות אדירה להוציא את נתניהו מבלפור, בבחירות או באי-אמון קונסטרוקטיבי", אמרו ב"דגלים השחורים" לקראת ההפגנות. "גנץ צריך להפנים שיש לו מחויבות בסיסית למדינה ולאזרחיה - לא לנתניהו. לגנץ אין לגיטימציה לנהל מו"מ על השארות נתניהו בשלטון. בחצי השנה האחרונה ישראל עברה שני סגרים ואנו בדרך לשלישי רק בגלל שבזמן הזה נתניהו עסוק במשפט, בהטבות מס לעצמו ובפוליטיקה קטנה. זה לא הולך להשתנות. גנץ צריך לבחור - טובת המדינה או טובתו האישית".
בתנועת "קריים מיניסטר" ק"להציל את ישראל מידיו של בנימין נתניהו", ודורשים מראש הממשלה החליפי בני גנץ "ומכל נבחר ציבור הגון שעתידה וטובתה של ישראל לנגד עיניו לא לתת יד לפשרה שכל תכליתה היא המשך שלטון הנאשם".
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
(צילום: עמית שאבי )
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
(צילום: עמית שאבי )
לדבריהם, "אלה ימים גורליים לעתידה של המדינה. ראש ממשלה כושל, סחיט ומושחת מחזיק את ישראל כבת ערובה ומתחמק מבחירות שיובילו להפלתו. הציבור לא קונה את הטריקים והשטיקים של הנאשם שטובתו האישית קודמת לטובת המדינה. בשיאו של משבר בריאותי וכלכלי ישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם בפלילים שעסוק בענייניו האישים. ביבי, אתה נכשלת, אתה האחראי לקטסטרופה ואתה חייב ללכת. אנו דורשים בחירות עכשיו שיובילו להחלפת נתניהו".
בתנועת "אין מצב" הוסיפו: "בשבוע בו ראש ממשלה עושה יחסי ציבור לחיסון במקום טיפול מקצועי ורציני במשבר הכלכלי והבריאותי שנוצר כאן בעקבות חוסר פעילותו ופעילות הממשלה בתשעה חודשים האחרונים, בשבוע בו מ"מ מפכ"ל המשטרה מדבר על לחצים פוליטיים אסורים של השר על המשטרה, אנו נצא לרחובות כדי לגרום לממשלה הרעה בתולדות המדינה לסיים את דרכה השבוע".
פורסם לראשונה: 19:35, 19.12.20