מנכ"ל עיריית קלנסווה, עו"ד אשרף חטיב, בן 48, נורה הערב (שבת) ומצבו קשה. המכונית שבה נסע רוססה בכדורים רבים.
הוא הובהל באמבולנס מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כאשר הוא מורדם ומונשם. כוחות משטרה הוזעקו למקום והם חוקרים את נסיבות האירוע החמור.
3 צפייה בגלריה
בעל תפקיד בכיר בשנות ה 40 נורה בעיר קלנסוהו ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
בעל תפקיד בכיר בשנות ה 40 נורה בעיר קלנסוהו ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
מכוניתו של מנכ"ל העירייה רוססה ביריות
ריאד חטיב, אחיו של המנכ"ל שנורה סיפר כי אשרף נשוי ואב לבן ובת, "אחי אוהב לעזור לכולם. הוא לא היה מאוים ולא הייתה תחושה שמישהו מאיים עליו. אנחנו מופתעים מאוד מהמקרה ואיננו יודעים על איזה רקע זה התרחש. צר לנו מאוד שהפשע הגיע גם לבעלי תפקידים בכירים שמתאמצים כל הזמן למען התושבים. אשרף נהג לצאת לקריאות של אנשים במטרה לעזור להם. עבד הרבה שעות על חשבון בני משפחתו ובסוף ניסו לרצוח אותו".
קרוב משפחה אחר אמר כי "אם אשרף היה מאוים, הוא לא היה יוצא מהבית. פשוט רצו לחסל אותו כי הוא אדם טוב, צנוע וישר. על המשטרה לעשות את תפקידה ולהגיע ליורים ולא לזלזל בעניין".
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב
פונה לבית חולים במצב קשה. חטיב
פרמדיק מד"א עבד קשקוש שהגיע לזירת הירי סיפר: "הפצוע היה בהכרה מעורפלת וסבל מפציעות קשות מאוד. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים ותרופות והנשמה ופינינו אותו במצב קשה ולא יציב לבית החולים".
שר הפנים אריה דרעי שוחח הערב עם ראש העיר קלנסווה עבד אלבאסט סלאמה, ואמר לו כי מדובר ב"חציית כל הקווים האדומים". דרעי הוסיף: "אני מתכוון לדבר בעניין גם עם ראש הממשלה ולדון עמו בדרכים לשמור על עובדי הרשויות המקומיות".
יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים רעות חיים ביבס אמר כי "פגיעה וניסיון התנקשות במשרתי ציבור היא אלימות מהסוג החמור ביותר. לא נעבור לסדר היום על פגיעה במשרתי ציבור, אנו מחויבים לשמירה על שלומם וביטחונם".
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב נורה ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב נורה ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
מכוניתו של חטיב בזירת הירי
חטיב הוא מנכ"ל העירייה השני שנורה בקלנסווה. לפני כעשור נרצח ביריות מנכ"ל העירייה ויאם זמירו. הנרצח נסע ברכבו במרכז העיר, לאחר שחזר ממשחק כדורסל. כ-200 מטרים לפני ביתו ירו לעברו אלמונים.
תושב העיר, שהגיע למקום זמן קצר לאחר הירי, סיפר אז ל-ynet: "כל הרכב רוסס בקליעים. קליעים רבים פגעו בגופו של הנרצח. ככל הנראה, לאחר הירי הוא איבד שליטה על רכבו והתנגש במשאית חונה".
זמירו נרצח כמה חודשים לאחר שנזרק לעבר ביתו רימון יד. הרימון התפוצץ בבית, זמירו לא היה שם. קרוב משפחה של זמירו נחקר לאחר השלכת הרימון ושוחרר.
בעת האחרונה סובלת קלנסווה מאירועי ירי חמורים. כדורים חדרו לבתים וכמעט פגעו בילדים. בנס לא נהרגו. תושבים מתחו ביקורת על הסבל, על האלימות והפשיעה בעיר.