בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר היום (ג') ל"ניו יורק טיימס" שארגונו מוכן להפסקת אש עם ישראל, אך ציין כי ישראל דרשה שחמאס ינצור חד-צדדית את האש "למשך שעתיים או שלוש לפני שישראל תחליט אם לנהוג כך". הוא הגדיר את עמדתה של ישראל כ"עיקשת". "הסכמנו להפסיק את הלחימה במקביל", אמר אבו מרזוק ממקום מושבו בקטאר. הוא רמז שהסלמה נוספת תיתכן אם ישראל תקדם את פינוי המשפחות הערביות משייח ג'ראח.

3 צפייה בגלריה
מוסא אבו מרזוק
מוסא אבו מרזוק
מוסא אבו מרזוק
(צילום: רויטרס)

בכיר ישראלי הזהיר מפני הפסקת אש טרם זמנה, וציין כי חמאס עלול לנצל מצב שכזה להתארגנות לקראת חידוש המתקפות נגד ישראל. הוא ציין כי ישראל חותרת לרגיעה ארוכה ובת-קיימא.
הדיווח ב"ניו יורק טייימס" מגיע לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו - לראשונה מאז פרוץ מבצע "שומר החומות" - כי הוא תומך בקידום הפסקת אש בין ישראל לחמאס. עם זאת, ביידן הדגיש כי הוא מגבה את פעולותיה של ישראל.
בהודעת הבית הלבן נכתב כי "נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. הנשיא הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה נגד ירי הרקטות מרצועת עזה. ביידן קרא לישראל לעשות כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. שני המנהיגים שוחחו על פעולותיה הצבאיות של הצבא הישראלי נגד חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה. הנשיא הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן עם מצרים ומדינות אחרות בקידום הנושא".
3 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
"הנייה הביע נכונות לרגיעה במידה וישראל תתחייב גם היא"
(צילום: AFP)

בתוך כך, רשת "אל-ערביה" דיווחה כי מצרים יצרה קשר עם בכירים בישראל וביקשה מהם שלא להגביר את רף הפעילות ברצועת עזה, זאת בעוד ש"מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הביע נכונות לרגיעה במידה שישראל תתחייב גם היא". גורמים ששוחחו עם "אל-ערביה" העריכו שישראל מנסה לשתק את חמאס מבחינה צבאית, על מנת להחליש את עמדת הארגון במשא ומתן בהמשך.
הגורמים טענו כי "העובדה שישראל המשיכה לתקוף בעזה סיכלה עסקת חילופי שבויים". עוד נכתב בדיווח כי משפחות של בכירי הארגונים בעזה יצאו לקהיר לאחר שהחלו הסיכולים מצד ישראל. מצרים הודיעה בתחילת השבוע על פתיחת מעבר רפיח.




3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום ונפגש עם ראשי רשויות מהדרום
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום ונפגש עם ראשי רשויות מהדרום
נתניהו והרמטכ"ל כוכבי בהערכת מצב בפיקוד דרום
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)




hxr4zx30lmlq6y?live--https://infogram.com/


צה"ל תקף דירות של מפקדים בחמאס: "נערכים ללילה עוצמתי"

אחר הצהריים אמר דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן כי יותר מ-120 מטרות הותקפו ביממה האחרונה, "75 מהן מחצות. גם בשעות האחרונות אנו מתמקדים בשכונת רימאל עם עמדות שיגור רקטות ושתי חוליות נ"ט". לדבריו, בצה"ל נערכים לתקוף ב"אזורים גיאוגרפיים חדשים שטרם טיפלנו בהם, כולל ה'מטרו' של חמאס".
בינתיים, בצה"ל תקפו היום שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס שמהן נוהלה לחימה גם במבצעים קודמים: "מטוסי קרב תקפו את דירתו המבצעית של וג'די סלאח, מ"פ מגדוד אל-פרקעין בחמאס, בעיר עזה; את דירתו המבצעית של מחמוד ג'מאל אלעאדע - מ"פ בגדוד צפון של חמאס; וכן את דירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ"פ בגדוד נוחבה של חמאס".
בתוך כך, בכיר ישראלי אמר אמש כי המבצע צפוי להימשך עוד כמה ימים. "לא תהיה הפסקת אש עד יום חמישי", הוא מסר. דבריו מגיעים על רקע הלחצים הגוברים מצד גורמים דמוקרטיים במפלגתו של ביידן, וכינוסה של העצרת הכללית של האו"ם בחמישי בנוגע למצב בעזה - שצפויה לגנות את ישראל.
באשר לזירה המדינית, ארה"ב ממשיכה לבלום הצהרה מוטה לרעת ישראל מצד מועצת הביטחון - שלא כללה גינוי של ירי הרקטות מצד חמאס, אך כן כללה התייחסות למתיחות בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים ובמסגד אל-אקצא.
בהקשר זה ציין בכיר בירושלים: "יש עדיין גיבוי בינלאומי להמשך לחימה של עוד מספר ימים, אולם הלחץ מתחיל. יש לחץ גובר על ביידן מצד הפרוגרסיביים במפלגה הדמוקרטית שדורשים ממנו לתבוע מישראל הפסקת אש מיידית. עד לרגע זה ביידן נמנע מלדרוש זאת, ומפנה את הדרישה לחמאס, אבל לא לעולם חוסן. דיונים מתקיימים בישראל בנוגע לאסטרטגיית היציאה".