חבר הכנסת מתן כהנא מרשימת ימינה תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לאולפן ynet וטען כי "ראש הממשלה בפועל הוא אבי ניסנקורן, יש מדיניות שמאל בכל ההיבטים". הוא תקף את נתניהו גם על הטיפול בקורונה: "הוא לא נתן לבנט להיות שר הבריאות, כי פחד שיצליח במשימה".
4 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
"חייבים לקחת את מערכת המשפט למקום יותר שמרני". ח"כ כהנא
(צילום: שחר גולדשטיין)
4 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
"5,500 חולים בגלל חדלות הממשלה". אדלשטיין ונתניהו
(צילום: טל שחר)
לאחר ההודעה על הסגר הנוסף, טען נתניהו כי "פופוליזם בלתי רגיל בוועדת הכנסת הקשה עלינו להפחית את התחלואה". בהמשך הואשמו גם פוליטיקאים כמו נפתלי בנט בכך שקראו לפתוח יותר ויותר מקומות ועסקים בזמן שמגפת הקורונה השתוללה.
ח"כ כהנא השיב לטענות אלה באולפן ynet: "בנט גם אמר להקים מערך של ניתוק שרשראות הדבקה ועוד הרבה דברים שצריך לעשות, ונתניהו משיקולים פוליטיים לא אימץ את התכניות שלו. הוא לא עשה שום דבר והיום יש 5,500 נדבקים ביממה. אנחנו מובילים את העולם בקורונה".
על כך שוועדת הקורונה ביטלה החלטות רבות של הממשלה, כמו הפתיחה המחודשת של המסעדות וחדרי הכושר, אמר ח"כ כהנא כי "כשישראל התמודדה יפה עם הקורונה בגל הראשון, נתניהו ידע לעמוד ערב-ערב ולספר לעם כמו הוא גדול וטוב ולקח את כל הקרדיט. אז היום, כשהדברים משתבשים, שיעמוד המנהיג שלנו - שמתנהג בצורה הכי לא מנהיגותית שיש בעולם - ויגיד לעם 'טעיתי, פישלתי, זה לא מצליח. לא אימצתי את התכנית של בנט שהייתי צריך לאמץ'".
4 צפייה בגלריה
ח"כ כהנא אמר שימליץ עליו לראשות הממשלה. בנט
ח"כ כהנא אמר שימליץ עליו לראשות הממשלה. בנט
ח"כ כהנא אמר שימליץ עליו לראשות הממשלה. בנט
(צילום: אורן בן חקון)
מי אמר שזה היה באמת מציל את ישראל מהגל השני? "התכנית הזו נכתבה בסיוע של מומחים רבים בתחומים מגוונים, וזאת תכנית טובה - בבטח יותר טובה מהחדלות של מה שקורה עכשיו בממשלה הכל כך לא מוצלחת. בנט הודח משיקולים פוליטיים של נתניהו, שהחליט שאנחנו לא נהיה חלק מהממשלה. עכשיו, לאור מה שקורה, אנחנו מבינים מה הוא בעצם רצה - למשוך שמאלה, כי ימינה בממשלה תפריע לו".
אולי זה שיקולים פוליטיים צרים שלכם? "ממש לא. רצינו להיות בממשלה. לא ביקשנו את תיקי החוץ או הביטחון, בנט ביקש להיות שר הבריאות. אפילו את הדבר הזה נתניהו לא רצה לתת לו, כי פחד שבנט יצליח במשימה שלו".
ח"כ כהנא הסכים שלא ניתן לדעת אם תכניתו של בנט הייתה מביאה את ישראל למצב טוב יותר, אך טען: "מה שבפירוש יודעים הוא שזו חדלות של הממשלה הזאת, שהובילה את המדינה להיות המובילה בעולם בקורונה".
4 צפייה בגלריה
מליאה
מליאה
"פרלמנטר מעולה, לא נסתיר אותו בבחירות". סמוטריץ'
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ביוזמתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', סיעת ימינה העלתה היום הצעת חוק להקמת ועדת חקירה למערכת המשפט. ההצעה נכשלה לאחר היעדרות של חברי כנסת רבים בליכוד. לפני קיום ההצבעה נשאל ח"כ כהנא באולפן ynet מדוע מפלגתו מעלה את ההצעה רגע לפני סגר ובשיא משבר הקורונה, והשיב: "אנחנו לא יכולים לעצור את כל מה שקרה במדינה בגלל שנתניהו נכשל בטיפול בקורונה".
לטענתו, "מערכת המשפט נמצאת במקום לא טוב, אנחנו אומרים את זה כבר שנים. יש בעיה עם השופטים, עם בית המשפט ועם הפרקליטות. הליכוד קופץ על העגלה הזו כי שולי גלימתו של ראש הממשלה נחרכים, זו באמת בעיה, אבל זה משהו שאנחנו משנים".
לא אמרתם שאתם מתעסקים רק בפרנסה? "בנט מתעסק בעיקר בפרנסה, ואנחנו יחד איתו מסתובבים בארץ ופוגשים את האנשים - אבל אי אפשר לתת למערכת המשפט להשתולל. חייבים לרסן את מערכת המשפט ולקחת אותה למקום יותר שמרני. אנחנו פעם אחר פעם מעלים הצעות חוק, הליכוד צודק, אבל הם מאה בדיבורים ואפס במעשים".
"ראש הממשלה בפועל הוא ניסנקורן", הוסיף. "הוא קובע מה קורה בממשלה. יש מדיניות שמאל על מלא בכל ההיבטים שאפשר לדבר עליהם, וגם היום את תראי שהם יכנעו לניסנקורן ויעשו מה שהוא יגיד להם". לאחר שההצעה עברה צייץ כהנא בטוויטר: "כן, גם היום הליכוד עשו בדיוק מה שניסנקורן אמר להם".
סביר להניח שאנחנו בפתח של בחירות. מפלגת ימינה היא מפלגה מגזרית לציונות הדתית, או כזו שפונה לציבור הרחב? "אנחנו פונים לציבור הרחב, ובתוך המפלגה יש גם את הציונות הדתית והימין האידיאולוגי והערכי".
גם את האיחוד הלאומי וסמוטריץ'. "בוודאי, נישאר עם סמוטריץ'. הוא חבר כנסת נהדר, אדם מצוין ופרלמנטר מעולה. אני גאה לרוץ איתו".
הוא יתראיין חופשי לפני הבחירות או שתסתירו אותו? "למה שנסתיר אותו? יש לו עמדות לגיטימיות שמייצגות ציבור. הוא יכול להיות חלק ויהיה חלק מהמפלגה. הוא בשר מבשרנו וחשוב מאוד במארג המפלגתי".
סיימתם עם התמיכה בנתניהו? "אמרתי כמה פעמים שאני אמליץ רק על בנט לראשות הממשלה, כי הוא מנהיג אמיתי. אתמול אף אחד מ-34 השרים לא הגיע לאשדוד, רק נפתלי בנט".