התקיפה במצפה רמון: במשך עשר דקות עד רבע שעה ניסה אביעד משה בן 45 לרצוח את אשתו שירה איסקוב, הלם בה באמצעות מערוך שבו השתמשה להכנת חלות לראש השנה, חנק אותה ודקר אותה כ-20 דקירות עם סכין מטבח משוננת. הוא חסם בגופו את הדלת, התעלם מזעקותיה, מזעקות הבן, הוריה והשכנים. בזמן הזה גם לקח פסק זמן בין תקיפה לתקיפה כדי לנהל שיח עם שכניהם. כתב האישום שהוגש נגד אביעד משה מגולל את סיפור האלימות הקשה שכמעט נגמר במותה של איסקוב שתידרש לשיקום ממושך.
5 צפייה בגלריה
שירה ואביעד משה
שירה ואביעד משה
אביעד משה ושירה איסקוב
לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אירה ויימן קריקון, אביעד תקף את שירה באכזריות מספר רב של פעמים באמצעות מערוך עץ שבו השתמשה לצורך הכנת החלות לחג, חנק אותה בצווארה ודקר אותה כ-20 פעמים באמצעות סכין מטבח משוננת עם להב באורך של כעשרה סנטימטרים.
מכתב האישום עולה כי תוך כדי ניסיון הרצח, אביעד קילל את אשתו והשפיל אותה, חסם בגופו את הדלת כדי שלא תוכל לברוח והתעלם לחלוטין מזעקותיה ותחנוניה שיפסיק. בזמן הרצח, בנם המשותף - בן שנה ועשרה חודשים בלבד - בכה בכי קורע לב, אך אביעד המשיך במעשיו. הוא התעלם גם מצעקותיה של הוריה של שירה, שהיו בקו הטלפון, וזעקות השכנים שלא יפגע בה.
5 צפייה בגלריה
אביעד משה החשוד בניסיון רצח אשתו על שלט חוצות באיילון
אביעד משה החשוד בניסיון רצח אשתו על שלט חוצות באיילון
חייה של שירה ניצלו רק בזכות התערבות השכנים. שלט חוצות באיילון
(צילום: מוטי קמחי)
כתב האישום מתאר כי "הנאשם תקף את המתלוננת בקור רוח ובשיטתיות, תוך שהוא מחליף כלי תקיפה, עוצר בין תקיפה לתקיפה ואף מנהל שיח עם השכנים". ניסיון הרצח החל בעקבות ויכוח שהתפתח בין בני הזוג בערב החג, ורצונה של שירה להתגרש ולהעביר את החג יחד עם בנם הפעוט בבית הוריה.

אביעד לחש: "תמותי כבר"

לפי הפרקליטות, חייה של שירה ניצלו בנס, בעיקר בזכות התערבותם המהירה של השכנים שלא נותרו אדישים לזעקות שנשמעו מהבית. שירה עצמה עדיין מאושפזת בבית החולים, ללא צפי לתאריך שחרור, והיא זקוקה לשיקום ממושך וקשה.
5 צפייה בגלריה
שירה איסקוב שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
שירה איסקוב שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
אביעד לא הכחיש את המעשה - אך סירב לקחת אחריות. שירה איסקוב בבית החולים
(באדיבות המשפחה)
כתב האישום מתאר גם כי "בשלב מסוים, הנאשם עצר את התקיפה, התיישב מעל המתלוננת השרועה על הרצפה כשהיא פצועה ומדממת, תפס אותה בצווארה בשתי ידיו, החל לחנוק אותה ותוך כדי לחש 'תמותי כבר'". שירה הבטיחה לו כי לא תיקח ממנו את הילד, וכי הוא יישאר הבן שלו, אך בתגובה אביעד אמר לה "את לא תהיי אמא שלו".
לאחר מכן, שירה ירקה את שיניה שנשברו בפיה כתוצאה מהמכות, והתחננה בפני אביעד שייתן לה להתקלח כדי שידברו. היא ביקשה ממנו גם שייגש לילד, שלא הפסיק לבכות, ויחבק אותו. הוא לא שעה להפצרותיה, והחל שוב להלום בגופה באמצעות המערוך. שירה זעקה "אביעד, אביעד לא תהיה לו אמא, אביעד לא תהיה לו אמא" כשהיא מתכוונת לילד, ואביעד בתגובה אמר "גם ככה לא תהיה לו אמא". 

השכנים הצילו את חייה של שירה

השכנים ששמעו את הזעקות מהדירה, ואת בכיו של הילד, התקרבו אל הדלת הנעולה והחלו לדפוק בחוזקה בדלת ובחלון - ודרשו מאביעד להפסיק את האלימות ולפתוח את הדלת. אביעד המשיך לחבוט פעם אחרי פעם בשירה באמצעות המערוך, במטרה לגרום למותה, והיא המשיכה לזעוק לעזרה. בין היתר, היא צעקה: "אביעד, אני רוצה לחיות.. די! לא! לא! לא! די! די! לא! לא! תפרצו תפרצו.. אביעד אני מתה, אני מתה".
5 צפייה בגלריה
ציור שהשאירו הילדים של השכנים שהצילו את שירה איסקוב על דלת ביתה
ציור שהשאירו הילדים של השכנים שהצילו את שירה איסקוב על דלת ביתה
שלט שתלו ילדי השכנים שהצילו את חייה של שירה
בשלב מסוים אביעד הרים מעט את התריס של החלון, הבחין בשכנים ופתח חלקית את דלת הדירה, כשהמערוך והסכין בידיו. הוא נעמד מאחורי הדלת ואמר "הכל בסדר, תיקחו את הילדים, תזיזו את הילדים" - כשהוא מתכוון לילדי השכנים שעמדו מאחורי הדלת. השכנה דרשה ממנו לזוז ולאפשר לה לגשת אל שירה , ואף ניסתה לדחוף את הדלת לעברו, אבל הוא עמד ולא אפשר לה להיכנס. כאשר השכנה הבחינה בסכין בידיו של הנאשם היא נרתעה ונסוגה לאחור, ואביעד נעל שוב את דלת הדירה והוריד את התריס. השכנים הרימו בכוח את התריס של החלון מבחוץ והמשיכו לצעוק ולדפוק בדלת ובחלון, ולדרוש מהנאשם לפתוח את הדלת. 
במקביל אביעד התקרב שוב אל שירה, המשיך לחבוט בראשה ובגופה באמצעות המערוך ולאחר מכן נעמד מעליה כשהסכין בידו והחל לדקור אותה. היא התחננה ואמרה "אביעד, לא. לא. די אני לא רוצה. די אביעד, אני מתה, אני מתה". בשלב מסוים הוא עצר את התקיפה והתרחק ממנה כשהוא מותיר אותה מוטלת על הרצפה מתבוססת בדמה. בהמשך לכך, אביעד העביר את הילד, שבגדיו וגופו מכוסים בדם אמו, לאמבטיה, ופתח את דלת הדירה, כשהסכין המגואלת בדם בידו. אחד מהשכנים דרש מאביעד להשליך את הסכין, וכשהנאשם עשה כן, השכנים נכנסו אל הדירה. 
אביעד עצמו לא הכחיש את המעשה - אך סירב להתנצל או לקחת אחריות על מעשיו, והמשיך להאשים את שירה גם בחקירתו. מיד אחרי האירוע, אביעד הודה בפני השכנים ובפני כמה שוטרים שתקף את שירה באמצעות המערוך והסכין, וטען כי עשה זאת משום שהיא הרביצה לו. בבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים כתבה הפרקליטות כי "הנאשם בחקירתו בחר להאשים את המתלוננת בתוקפנות כלפיו ולא לקח אחריות על מעשיו".
5 צפייה בגלריה
עופר איסקוב אחיה של שירה איסקוב
עופר איסקוב אחיה של שירה איסקוב
"אביעד לא הביע שום צער". עופר איסקוב, אחיה של שירה
(צילום: חיים הורנשטיין)
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לאסור על פרסום ההקלטות שמתעדות את האירוע, לרבות התמליל, תמונות מהזירה ותמונותיה של המתלוננת שצולמו בבית החולים - על מנת למנוע פגיעה חמורה בפרטיותה ושלומו של בנה.
אחיה של שירה, עופר איסקוב, אמר כי "אביעד לא הביע חרטה על מה שעשה לאשתו ולילד. הוא לא הביע שום צער. אני שמח שהוגש נגדו כתב אישום ומקווה שבית המשפט ייתן את העונש הכי חמור שניתן". 
עורך הדין של שירה, בן מעוז, אמר כי "כתב האישום מבטא בצורה נכונה ומדויקת את המעשים הקשים שהתרחשו בדירה של בני הזוג. המשפחה ושירה שבעי רצון על ההחלטה להגיש כתב אישום בגין ניסיון לרצח. זה נותן אור בקצה המנהרה, שבסופו של יום אביעד משה יורשע ויקבל עונש חמור שהולם את המעשים הקשים שביצע".
סנגוריו של אביעד, עורכי הדין ששי גז ועידן שני, ביקשו לדחות את הדיון בעניין מעצרו כדי שיוכלו לעיין בחומרי החקירה. הדיון הבא נקבע ל-21 באוקטובר בשעה 12:00, ועד אז יישאר אביעד במעצר. גז ושני מסרו: "כתב האישום הוגש היום, אנו נלמד את חומר הראיות ונגיב לטענות בפני בית המשפט".

"מהאירועים הקשים שהשוטרים טיפלו בהם"

השוטרים בתחנת דימונה מורגלים בטיפול בפשעים חמורים בגזרתם, החולשת על דימונה, הפזורה הבדואית, יישובי הערבה ומצפה רמון. אבל זירת ניסיון הרצח בביתם של בני הזוג אביעד ושירה משה הייתה אחת הקשות שבה נתקלו. "מדובר באחד האירועים הקשים שטיפלו בהם שוטרי התחנה, אירוע כזה בו גבר משחית את פניה של אשתו. זה אירוע שגם אם האישה תינצל, הוא יודע שיישארו לה צלקות על כל הפנים", אמר גורם בחקירה.
התקיפה אירעה בערב ראש השנה, לאחר ששירה הודיעה כי בכוונתה לבלות את החג עם בנה אצל הוריה בכרמיאל. רגע לפני שיצאה חבט בעלה בראשה במערוך שהיה מונח על השיש. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נותחה וטופלה במחלקה לטיפול נמרץ. בני משפחתה מקיפים אותה בבית החולים, בראשם אמה אסנת שנמצאת איתה כמעט 24 שעות ביממה.

בשבוע שעבר הותר לפרסום לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" כי משה הוא החשוד ברצח, לאחר שבתחילה הוטל צו איסור פרסום על שמו של החשוד, דבר שעורר מחאה ציבורית. הצח"מ כלל את החוקרת רס"ר אוריאן אדרי, ראש צוות אלימות במשפחה רס"ב אלינור דהן ורס"ב מוריס בן סימון — בשיתוף אנשי בילוש ומז"פ.
רק כעבור ימים אחדים החלו החוקרים להתחיל בגביית עדות מסודרת משירה. כשתפרים לראשה וראייתה מטושטשת היא הצליחה לספר מה שקרה באותם רגעים. לדבריה, ממש לפני שהחל להכות אותה סגר בעלה את התריסים, מה שמעיד על קור רוח ותכנון מוקדם. בדיעבד, סיפרה, הבינה שהוא מכין את הקרקע לכך שאיש לא ישמע אותה וייחלץ לעזרתה. אלא שהשכנים שמעו את הצעקות לעזרה והתקשרו למשטרה.
"הוא המשיך להכות אותי עם המערוך ו-י' התחיל לבכות. אמרתי לו שהוא בוכה ושילך להרגיע אותו ושהכל יהיה בסדר", סיפרה שירה. אביעד, נטען, הלך והביא סכין מטבח קטנה. שירה התחננה בפניו שאם ימשיך כך לא יהיה לבן שלהם אמא. "הוא אמר לי: 'את לא תהיי אמא של י'', לקח את הסכין והתחיל לחתוך". העובדה שמדובר היה בסכין משוננת וקטנה הצילה את חייה, שכן במזל החתכים לא היו עמוקים מדי ולא פגעו בעורק ראשי.
בינתיים, בשעה שהחוקרים גבו משירה עדות, אביעד שתק. "ביקשנו שיספר מה קרה, שיתאר את התקיפה, אבל הוא התמיד בשתיקתו", אמר גורם במשטרה. הדבר היחיד שאמר לחוקרים הוא "אני יודע מה עשיתי". כמו כן הביע תרעומת על כך שהבן שלו מטופל אצל סבה וסבתה של שירה. "החוקרים ביקשו תשובה שלו למעשים, הסבר, הבעה של חרטה, בקשת סליחה. זה היה אחד הדברים שחיפשנו ולא מצאנו. ציפינו שיביע חרטה וזה פשוט לא הגיע".
פורסם לראשונה: 07:38, 05.10.20