תצלומי לוויין מלמדים שהעשן של שריפות היער במערב ארה"ב הגיע עד ליבשת אירופה. לפי "קופרניקוס", שירות המעקב של האיחוד האירופי אחרי אקלים, העשן נע מזרחה ועבר דרך של אלפי קילומטרים. הוא הגיע לבריטניה ולאזורים אחרים בצפון אירופה.
במשך כמה ימים נשאר העשן הסמיך בחלק המערבי של צפון אמריקה בלבד, והוביל לירידה מסוכנת באיכות האוויר בפורטלנד, ונקובר, סן פרנסיסקו וערים נוספות. ביום שני, בעקבות שינוי במזג האוויר, עשן השריפות נע מזרחה. אתמול דיווחו בשירות החיזוי של ניו יורק שניתן היה לראות בשמי העיר את העשן שהגיע מהחוף המערבי.

2 צפייה בגלריה
אש עשן שריפה שריפות יער קליפורניה ארה"ב
אש עשן שריפה שריפות יער קליפורניה ארה"ב
שריפות היער בקליפורניה
(צילום:AFP)
לפי שירות "קופרניקוס" חלקיקי עשן מהשריפות בארה"ב התגלו בצפון אירופה, במרחק של יותר מ-8,000 ק"מ ממוקדי השריפות. בשירות החיזוי של האיחוד האירופי אמרו שהשריפות בקליפורניה, וושינגטון ואורגון הביאו לפליטת 30.3 מיליון טונות של פחמן דו חמצני.
שירות "קופרניקוס" עוקב אחרי שריפות מאז 2003. מרק פרינגטון, מדען בכיר ומומחה לשריפות יער בשירות "קופרניקוס", אמר שההיקף של השריפות האחרונות בארה"ב, ועוצמתן, חסרי תקדים.
"העובדה שהשריפות האלה גורמות לכל כך הרבה זיהום באטמסופרה שאנחנו עדיין יכולים לראות עשן סמיך במרחק של יותר מ-8,000 ק"מ מלמדת כמה משך השריפות ועוצמתן הרסניים", הוסיף פרינגטון.
שריפות היער במערב ארה"ב כבר כילו שטח של קרוב ל-20 מיליון דונם - שטח בגודל של מדינת ניו ג'רזי. עד כה ידוע על 35 בני אדם שמתו בשריפות, והחשש הוא שמניין הקורבנות יעלה. בעקבות שריפות הענק משבר ההתחממות הגלובלית עלה לסדר היום בארה"ב, פחות מחודשיים לפני הבחירות לנשיאות.