בסוף החודש יחול חג הפסח - ונכון להיום מומחי משרד הבריאות והממשלה לא יודעים לומר אם יוטלו מגבלות כלשהן על הציבור בימי החג. בינתיים, קשישים רבים שכבר העבירו את החג הקודם בגפם חוששים שגם השנה לא יוכלו להיפגש עם בני המשפחה בליל הסדר.
טובה רינגר, בת 95 מחיפה, היא אלמנה ב-51 השנים האחרונות. בריאיון לאולפן ynet סיפרה על הגעגועים למשפחה, שני בניה, חמשת נכדיה ו-12 הנינים. "אני זוכרת את הפסח לפני שנה. ישבתי בשולחן ובכיתי לבד", סיפרה. "אני תמיד רגילה לשבת עם כל המשפחה, בלי עין הרע, 24 אנשים ישבנו אצל הבן שלי ברמת הגולן. בחיים לא הייתי מאמינה שאצא בריאה, כניצולת שואה, אבל ברוך השם יש לי משפחה למופת", אמרה רינגר.
- ואם יגידו לך שגם בחג הזה תצטרכי לחגוג בלי המשפחה? "אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה בפסח הזה", אמרה רינגר. "אנשים לא שומרים על הבריאות, אז אנחנו לא יודעים מה יהיה. מפחדת ששוב נשב לבד בשולחן עם הבכי, אי אפשר לדעת. יש לנו עוד זמן לחכות, לראות מה הממשלה תחליט".
1 צפייה בגלריה
טובה רינגר וריטה ברקוביץ
טובה רינגר וריטה ברקוביץ
טובה רינגר וריטה ברקוביץ
(צילום: אביהו שפירא, שמיר אלבז)
גם ריטה ברקוביץ' (89) חוששת שתצטרך להישאר לבד בחג בלי בתה, הנכדים והנינים. "אני מקווה שיהיה לנו טוב, וכל הזמן מתפללת", סיפרה ברקוביץ' שכועסת במיוחד על מפרי ההנחיות בפורים.
"איך הדבר הזה יכול להיגמר אם האנשים לא שומרים על ההנחיות? מסכנים השוטרים. מי ישמור עלינו אם לא המשטרה? הייתי מתיזה עם המכת"זיות על כל מפרי ההנחיות. באתי לארץ בשביל שיהיה לי כיף וטוב, זאת מדינת היהודים. אני מתאכזבת כל פעם מחדש. תשמרו קצת על המדינה".
ברקוביץ' סיפרה כי אם אכן יהיו הגבלות, את החג הזה היא תעביר עם המטפל שלה: "אין מה לעשות, למען שלום ובריאות עושים את הכל".