ליאור ימיני, תושב שדרות, שחזר הבוקר (יום א') בשיחה עם ynet את רגעי החרדה שעברו עליו ועל משפחתו לאחר שרקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה סמוך לביתו בעיר. "אני ישנתי ופתאום אני שומע את ההורים שלי רצים", סיפר ימיני לנוכח ההתרחשויות בשעה 01:00 בלילה. "נכנסנו לממ"ד, פתאום אני שומע פיצוץ, ואחרי הפיצוץ יצאנו החוצה לראות את כל הנזק".
מפיצוץ הרקטה נפצע גבר בן 58 באורח קל, שתי נשים נוספות נחבלו קלות בדרכן אל המרחב המוגן ועוד שתי נשים לקו בחרדה. במקביל גרם הפיצוץ לנזק בבית שבו מתגוררת משפחת ימיני.
7 צפייה בגלריה
ההרס בבית שנפגע מהרקטה בשדרות
ההרס בבית שנפגע מהרקטה בשדרות
נזקי פיצוץ הרקטה בשדרות
(צילום: רועי עידן)
7 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרסיס בשדרות
זירת נפילת הרסיס בשדרות
זירת נפילת הרסיס בשדרות
(צילום: רועי עידן)
"אני וההורים ישנו, פתאום הם קמו ומזל שהם קמו בזמן", סיפר הבן ליאור. "קשה לי קצת לדבר בגלל כל הטראומה, המראות שהיו פה, המשטרה, האמבולנסים, זה היה קשה. יצאנו לראות את הנזקים, אבל בבוקר רואים את זה ממש. חלק מהציפורים שלנו מתו".
ימיני הוסיף: "היה פה נס גדול, הקיר שניזוק באופן קשה הוא של חדר ההורים שלי. אם הם לא היו רצים - זה יכול היה להיגמר אחרת".
7 צפייה בגלריה
הבית שנפגע מרסיסים בשדרות
הבית שנפגע מרסיסים בשדרות
וכך נראה הבית בשעת לילה
7 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרסיס בשדרות
זירת נפילת הרסיס בשדרות
(צילום: תיעוד מבצעי כב"ה)
7 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרקטה בשדרות
זירת נפילת הרקטה בשדרות
(צילום: דוברות המשטרה)
7 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרסיס בשדרות
זירת נפילת הרסיס בשדרות
(צילום: תיעוד מבצעי כב"ה)
יעקב קבק, שנפצע באורח קל מרסיסים, סיפר הבוקר: "הרגשתי משהו לא בסדר ברגל ואחר כך ראיתי דם. היינו בשוק, הכול היה פה עשן". אשתו לבירונליה הוסיפה: "שמענו 'צבע אדום' ומיד אחר כך בום חזק. אין לנו ממ"ד".
האישה אמרה עוד: "מיד יצאתי מהבית, צעקתי 'תקראו בבקשה לאמבולנס'. הם הגיעו מהר, אני הייתי בהלם ולא ידעתי מה אני עושה".
7 צפייה בגלריה
פצוע מרסיסים בשדרות
פצוע מרסיסים בשדרות
"הרגשתי שמשהו לא בסדר ברגל וראיתי דם". קבק

בצה"ל אמרו כי מערכת כיפת ברזל יירטה שני שיגורים מרצועת עזה לעבר שדרות, אולם במשטרה ציינו כי אחת הרקטות התפוצצה כאמור ליד בית מגורים בעיר. בצה"ל בודקים כעת אם מדובר בפגיעת רקטה שלא יורטה או שמא ברסיסי יירוט. הירי אירע כשעה לאחר שחיל האוויר תקף ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני תבערה ולהפעלתן של "יחידות ההטרדה הליליות" לראשונה אחרי שנה.
לאחר הירי לשדרות תקף חיל האוויר בעזה פעם נוספת. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של חמאס לאחסון רקטות בדרום הרצועה.
במקביל הודיעה ישראל הבוקר על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה. שר הביטחון בני גנץ אישר את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון והורה על סגירת מרחב הדיג עד להודעה חדשה. בהודעת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נאמר כי ההחלטה באה בעקבות ירי הרקטות הלילה והמשך הפרחת בלוני התבערה מהרצועה.
גנץ קיים הבוקר הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. בסיומה אמר שר הביטחון: "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת - חמאס.
"בשיגור הרקטות והבלונים ראשי חמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון. צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

אמש הגיעו כ-400 פלסטינים לאזור גבול רצועת עזה סמוך למעבר קרני, השליכו מטעני חבלה ורימונים, הבעירו צמיגים והתקרבו לגדר המערכת. לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ללא ירי מדויק.
מדובר על עוד מדרגת הסלמה מדודה של חמאס במסגרת המתיחות ברצועה - האיום לשוב להפעלה לילית קבועה של "יחידות ההטרדה" שנהגו להבעיר צמיגים ולהשליך מטעני נפץ מול יישובים ישראליים שנמצאים בקרבת גבול הרצועה במטרה להרעיש ולהפחיד את תושבי היישובים סמוכי הגדר.

מעט לפני חצות תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר כמה יעדי טרור של חמאס ברצועה. במהלך התקיפה הופצצו מתחם צבאי ותשתיות תת-קרקעיות של חמאס. בהודעת דובר צה"ל על תקיפה זאת נאמר כי מדובר בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר.
בחמאס אמרו הבוקר כי "ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות ההסלמה המתרחשת ברצועת עזה", ורמזו כי ירי הרקטות הוא תגובה לפגיעה במתפרעים על הגדר: "הפגיעה המכוונת של ישראל במפגינים במזרח רצועת עזה ופציעתם באמצעות ירי חי הוא פשע שמתווסף לרשימה השחורה נגד העם הפלסטיני".