שר הדיגיטל הלאומי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, תקף היום (ב') בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במליאת הכנסת. היועמ"ש בתגובה פרסם הודעה חריגה שבה התייחס לכל אחת מהטענות של אמסלם – וטען שהן שקריות.
אמסלם התייחס לאירוע שבו תושבת פתח תקווה נעצרה לאחר שהחליפה כמה מילים עם מנדלבליט ברחוב באחת השבתות. "מנדלבליט התהלך בשבת ובאה אליו אחת השכנות שלו, שגרה בסמוך אליו, ואמרה לו 'פרשת משפטים בושה'. לא עברו מספר דקות הגיעה ניידת משטרה וביקשה מהאישה להתלוות אליה לתחנת המשטרה לחקירה".
"אמרה הגברת 'אני אישה דתייה, מה אמרתי?', הם התייעצו בטלפונים, עם המפקדים כנראה. היא אומרת 'אוקיי, אני אבוא במוצ"ש'. אמרו לה 'לא, אם לא תבואי עכשיו נאזוק אותך וניקח אותך', וכך גרמו לה לחילול שבת", סיפר אמסלם במליאה.
2 צפייה בגלריה
ישראל לפני סגר, והשר אמסלם מאשים בכנסת: "אנרכיסטים קראו לי יא שמן"
ישראל לפני סגר, והשר אמסלם מאשים בכנסת: "אנרכיסטים קראו לי יא שמן"
אמסלם. "ביום שבת אתה גורם לאישה להיעצר? בושה וחרפה"
(צילום: ערוץ כנסת)
הוא המשיך ותקף את מנדלבליט: "ביום שבת אתה גורם לאישה להיעצר, אמא לילדים? על מה ולמה? על מה ולמה?... בושה וחרפה. אני לא האמנתי שאי פעם נגיע במדינת ישראל למצב כזה שיעצרו אישה שאמרה ליועץ המשפטי לממשלה 'פרשת משפטים בושה', ביום שבת, אישה דתייה".
מטעם היועמ"ש התייחסו לטענות של אמסלם וענו: "שקר וכזב. כפי שכבר הובהר, מנדלבליט לא התלונן, לא מסר עדות כלשהי ולא היה מעורב בכל החלטה בנושא. היועמ"ש לא מתערב בהחלטות המשטרה בנושאים שנוגעים אליו אישית".
עוד נמסר מטעם היועמ"ש: "כל ניסיון להציג את הדברים אחרת או אף לרמוז אחרת, תוך מחזור סיפורים ישנים וניסיון חמור ומכוון לבלבל בין קורבן ההטרדות לבין מי שבחרו להטרידו, הינו שקר וכזב".
טענה נוספת שהעלה אמסלם הייתה כי בני משפחתו של היועמ"ש מקבלים אבטחה. "אני בלי מאבטח, אבל הוא, קראתי שיש גם לאשתו מאבטח. לא רק לו, גם לאשתו. יכול להיות לילדיו, יכול להיות לאחיו. וזה מעצים כאילו הבן אדם נמצא באיזו סכנה גדולה".
מטעם היועמ"ש נמסר: "יובהר בזאת כי מדובר בשקר וכזב. ליועץ המשפטי לממשלה, ולו בלבד, יש אבטחה לנוכח איומים שנשקפים לו, והכל בהתאם להחלטות הגורמים המוסמכים במשטרה".
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
מנדלבליט. "מותר להעיר לכולם חוץ מלך"
(צילום: דנה קופל)
אמסלם טען עוד לאכיפה בררנית של האמירות כלפי היועמ"ש אל מול ההפגנות מול מעון ראש הממשלה: "אתה הרי מאפשר לכל המפגינים, הרי אין קללה כמעט שהם לא קיללו את ראש הממשלה ורעייתו... אנשים פה פורעים חוק, אלפים. גם בהיבט הבריאותי, גם בהביט הכלל אזרחי – שום דבר, הכל מותר. אבל להעיר לך הערה ברחוב? פתאום חופש הביטוי נעלם, זכות הביטוי, הזכות להעיר למישהו משהו, אני מבין שמותר להעיר לכולם חוץ מלך".
על כך לא ניתנה תגובה מפורשת, בניגוד לטענות האחרות שצוטטו בהודעת היועמ"ש. עם זאת, נטען בהודעה מטעם מנדלבליט: "ברור לכל כי העיתוי של קמפיין הכזבים שמתנהל בימים אלה נגד היועץ המשפטי לממשלה, הכולל מידע שקרי ומסולף שנועד להשמיצו על אירועים ישנים איננו מקרי".
"בשנים האחרונות ספגו היועמ"ש ובני משפחתו הטרדות רבות, חלקן מאורגנות ושיטתיות", נמסר עוד בהודעה בשם מנדלבליט. "הטרדות אלה מועברות לטיפול גורמי האבטחה והמשטרה, שפועלת לפי שיקול דעתה המקצועי ולפי סמכויותיה. שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא יהפוך לאמת".