חשד לניסיון רצח במצפה רמון, דקות ספורות לפני כניסת החג: אישה בת 31 נדקרה היום (ו') בסכין פעמים רבות, בכל חלקי גופה, והותקפה גם במערוך. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, וכשהיא מורדמת ומונשמת. בעלה, בן 45, נעצר בחשד לתקיפתה.
צוות מהרווחה במצפה רמון הגיע למקום והחל לטפל בבנם של הזוג, פעוט בן שנה וחצי. בליווי אותם גורמי רווחה הוא הועבר תחילה לחזקת השכנים, עד להגעת משפחתה של האישה, שאינה גרה בדרום.
"אני מבקשת שתתפללו למענה", אמרה של האישה, שמצבה מוגדר קשה מאוד. חברתה ובני משפחה אחרים אמרו בבית החולים סורוקה כי הם "מקווים שהצדק ייצא לאור ושלא ישכחו בעוד יומיים את המקרה הזה ואת מה שהוא עשה לה".
2 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
ניידת ליד בית המשפחה במצפה רמון
הדיווח על צעקות ביישוב שבמרכז הנגב התקבל במשטרה מעט לפני כניסה החג. שוטרי תחנת דימונה הגיעו לכתובת וכשנכנסו לדירה זיהו אישה שרועה מתבוססת בדמה על הרצפה כשהיא סובלת מחבלות רבות, שנגרמו ככל הנראה מסכין וממערוך.
ממד"א נמסר כי הדיווח על פצועה מדקירות התקבל בשעה 18:02 במוקד מד"א במרחב נגב. חובשים ופרמדיקים החלו להעניק במקום טיפול רפואי ראשוני לפצועה מחוסרת ההכרה, ופינו אותה בהמשך במסוק לסורוקה, כשמצבה מוגדר קשה.
בני הזוג עברו להתגורר במצפה רמון בשנה האחרונה, באחת השכונות החדשות ביישוב. השניים אינם מוכרים למערכת הרווחה במקום, אבל בשנה שעברה התקבלה תלונה על אלימות במשפחה במחוז תל אביב.
2 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
ליד זירת ניסיון הרצח במצפה רמון
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה כי "הסגר עלול להיות גזר דין מוות לנשים הסובלות מאלימות. הלחצים הנפשיים, המתווספים למצוקה הכלכלית, הם כמו חבית חומר נפץ הממתינה להתפוצץ בקרב משפחות הסובלות מאלימות ביומיום. מאות אלפי נשים בישראל סובלות כיום מאלימות בביתן. הקורונה לא מזניקה רק את גרף התחלואה, אלא גם את גרף האלימות. אני שבה וקוראת לממשלה לעבות את המערך הסוציאלי, קל וחומר בימי הסגר, להקל בביורוקרטיה ולהעביר את התקציבים למאבק באלימות שהובטחו לפני שנים. זה פיקוח נפש של ממש".
יו"ר ויצו, אניטה פרידמן, הזהירה כי "אירוע האלימות הקשה הזה לא יהיה לצערנו מקרה האלימות האחרון בתקופת הסגר. בשעה שבית ישראל יושבים לארוחת חג, חייה של אישה נוספת מצויים בסכנה, וכמוה אלפי נשים חיות בפחד ומתפללות לעבור את החג והסגר הזה בשלום. בפתחו של הסגר השני, אנו פונות לממשלה כדי להבטיח כי שירותי הרווחה יפעלו במתכונת מלאה ובהיקפים העולים על השגרה - ליזום עבודת שטח בבתים המועדים להפוך לסביבה המסכנת את הנשים וילדיהן וכן בקרב גברים במצוקה, הזקוקים לייעוץ וסיוע".