"ניסו להצית אותנו ולקנח בלינץ'. היה להם רצח בעיניים": מאיר רובין, מנכ"ל פורום קהלת, נסע ביום שישי לקמפינג עם בני משפחתו באזור יער עמינדב ליד ירושלים. בשיחה עם אולפן ynet סיפר היום (ראשון) כי הבחין בכמה צעירים שהציתו את היער, צילם אותם והזעיק את מכבי האש והמשטרה.
כשהחליט לעזוב את היער והגיע לרכבו עם ילדיו, הגיעו רכבים שניסו לחסום אותו ואיימו עליו. "אני דואג לגבי הפעם הבאה שיקרה דבר כזה", אמר רובין. "ניסו להצית אותנו ולקנח בלינץ'. ניסו להדליק אותנו ולהרוג אותנו עם הידיים. חסמו את הרכב שלנו באמצע הלילה ואיימו עלינו כשהילדים שלי באוטו. היה להם רצח בעיניים".
רובין סיפר כי האירוע החל בצהריים כשהבחין בהצתה ביער. "רצתי למקום והתקשרתי למכבי אש ולמשטרה ובינתיים רצתי ליציאה מהשמורה כי הנחתי שמי שהצית אותה ינסה לברוח. ראיתי רכב נוסע מהר ויוצא מהשמורה. צילמתי אותו והוא נעצר לידי בחריקה וקיללו אותי בערבית. הם שאלו למה צילמתי וראו שיש עליי אקדח אז הם נתנו גז ונסעו במהירות. שוטר יצר איתי קשר בוואטסאפ, לקח את התמונות שצילמתי ואמר שזה בטיפול. המשכנו בפיקניק והגיעו מכבי אש לכבות את השריפה".
5 צפייה בגלריה
היער והאש
היער והאש
ההצתה ביער
(צילום: מאיר רובין)
5 צפייה בגלריה
הילדים ישנים באוהל
הילדים ישנים באוהל
הילדים ישנים באוהל
(צילום: מאיר רובין)
5 צפייה בגלריה
רכב הסוואנה שחסם את מאיר
רכב הסוואנה שחסם את מאיר
רכב הסוואנה שחסם את מאיר
(צילום: מאיר רובין)
מאיר אמר כי אין לו ספק שהשריפה הייתה כתוצאה מטרור. "זה היה בשעות הערב הקרירות, לא היו ברקים או רעמים ואף אחד לא עשה על האש והשאיר מדורה. פתאום ראיתי להבה מזנקת - זו הצתה חד משמעית", סיפר. "אשתי והקטנה חזרו הביתה כמו שתכננו מראש ואני נשארתי עם שני הילדים, בני 6 ו-3 לקמפינג ביער והרגשתי תחושה לא נוחה. השכבתי אותם באוהל, ישבתי בחוץ ושמעתי רחשים מהיער כמה עשרות מטרים ממני. צעקתי 'מי שם' ושמעתי רגליים מתרחקות ואחרי כמה שניות עלה קיר של להבות בגובה 15-10 מטרים, מישהו כנראה שפך מכל בנזין והדליק".
-כמה מטרים מהמקום שבו הילדים ישנים. "עשרות מטרים בודדים מהם, וגם זה רק בגלל שצעקתי כי הם היו בעצם בדרך להתקרב אלינו עוד יותר. לקחתי מהר את הילדים מהאוהל לקרחת היער, התקשרתי למכבי אש ואמרתי שהייתה הצתה מכוונת, ניסיון לרצח ושיזמינו את כוחות הביטחון. רצתי עם הילדים לרכב וחגרתי אותם, ואז הגיעה סוואנה שחסמה את הרכב שלי מקדימה ורכב נוסף שחסם אותי מאחורה כששני הילדים שלי קשורים בכיסאות בפנים. מהסוואנה יצאו שני בחורים ומהרכב האחורי עוד בחור ושלושתם התקרבו אליי במהירות כשאחד מהם מניף מוט ברזל גדול מאוד.
5 צפייה בגלריה
מאיר רובין: ערבים ניסו לרצוח אותי ואת ילדיי ביער
מאיר רובין: ערבים ניסו לרצוח אותי ואת ילדיי ביער
ההצתה ביער
(באדיבות מאיר רובין)
5 צפייה בגלריה
מאיר רובין: ערבים ניסו לרצוח אותי ואת ילדיי ביער
מאיר רובין: ערבים ניסו לרצוח אותי ואת ילדיי ביער
מאיר רובין: ערבים ניסו לרצוח אותי ואת ילדיי ביער
(באדיבות מאיר רובין)
"צעקתי להם שיעופו מפה ושהמשטרה בדרך, הם המשיכו ואמרתי 'תעצרו, אל תתקרבו אליי', אך הם המשיכו להתקרב במהירות, זה היה אירוע של שניות. שמתי יד על האקדח, הוצאתי אותו טיפה מהנרתיק אבל הם לא עצרו. הוצאתי אותו וכיוונתי לכיוון האדמה, שמתי יד על ידית הדריכה וצעקתי להם שוב, ואז הם הבינו שאני מתכוון לירות כי בעצם לא הייתה לי שום ברירה. רק אני בינם לבין הילדים שלי ופחדתי שמישהו רביעי יסתער עליי מאחורה".
-כמה זמן לקח למשטרה להגיע? "המשטרה לא הגיעה בשום שלב. בשלב מסוים הם נכנסו לרכב וניסו לחסום את הכביש, עקפתי אותם במהירות דרך השוליים וברחתי בעלייה לכיוון עמינדב. זה כביש מאוד תלול ובלי שום מעקה בטיחות והם רדפו אחריי וניסו לדחוק אותי מהכביש".
אז הבחין רובין בניידת משטרה שבאה ממול, אלא שהשוטר החליט דווקא לקחת את האקדח של רובין. "אותתי להם איתות מצוקה, אורות גבוהים. נעצרתי בצד והניידת עברה אותי וחסמה את הרכבים שרדפו אחריי. שוטר תחקר אותי ולקח את מפתחות הרכב ואת האקדח. שאל אם שלפתי ואמרתי שכן כי הייתה סכנת חיים מידית ולא הייתה לי ברירה. הוא בדק שהנשק לא דרוך ולא חסר כדור ובינתיים השוטר השני תחקר את המחבלים שרדפו אחריי.
"אחד המחבלים ניגש לחלון הרכב שלי ואז הילד בן ה-6 ממש נלחץ ואמר 'אבא, לקחו לך את האקדח, מי שומר עלינו?'", והמחבל עומד מהחלון ומקלל אותי בערבית ומאיים עם אגרוף כשהשוטר עומד חצי מטר ממנו ובהלם מוחלט. השוטר החזיר לי את המפתחות, החזיק את הנשק ואמר לי לעוף משם כמה שיותר מהר".
המשטרה מסרה בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, כוחות משטרה הוזעקו למקום על ידי הצעירים. בהגעת הכוחות לזירה התקיים בירור מול הצדדים המעורבים ונמסר להם אודות האפשרות להגיש תלונה. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה ומטבע הדברים לא נפרט אודותיה. נמשיך לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".