3 צפייה בגלריה
 "שגיאה קשה ועצובה". סמוטריץ' על רגב
 "שגיאה קשה ועצובה". סמוטריץ' על רגב
"שגיאה קשה ועצובה". סמוטריץ' על רגב
(צילום: אבי מועלם)
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) שב ומותח ביקורת על שרת התחבורה מירי רגב. הסיבה הפעם היא החלטת רגב שפורסמה ב-ynet להקפיא את הרחבת פרויקט "נתיב פלוס" שהשיק בשנה שעברה, שבמסגרתו הוסב אחד הנתיבים בכביש החוף ובנתיבי איילון לנתיב המיועד לנסיעה תחבורה ציבורית ולמכוניות עם שלושה נוסעים ויותר.
"אני רוצה רגע להסביר לכם למה המהלך הזה הוא שגיאה קשה ועצובה, עוד אחת מיני רבות של מירי רגב", כתב סמוטריץ'.
במשרד התחבורה הסבירו כי נרשמה ירידה בנסיעות השיתופיות בשל הקורונה: "כאן בדיוק טמונה הטעות הקשה של רגב", כתב סמוטריץ', "התחבורה הציבורית והשיתופית סופגת מכה אנושה בתקופת הקורונה והתפקיד של משרד התחבורה הוא לעשות הכול כדי לצמצם את הנזק הזה ולעשות מה שאפשר כדי שתחבורה הציבורית תחזור לכשירות מיטבית מיד כשיימצא פתרון לקורונה".
ח"כ סמוטריץ' תקף את השרה רגב: "גם אם היא לא חושבת שנכון כרגע להפוך בפועל נתיבי רכב פרטי לנתיבי תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית, היא חייבת לקדם עכשיו את כל התהליכים האלה כדי שביום שאחרי הקורונה אפשר יהיה לגשר מיד על הפערים הקשים שנגרמו. למיטב ידיעתי, גורמי המקצוע במשרד עדיין מאמינים במיזם וסבורים, על בסיס נתוני התנועה בהם בשגרה, שנכון להרחיב אותו לכבישים נוספים, אבל רגב הפכה את חוסר ההקשבה לאנשי מקצוע לדגל בשם משילות' מזויפת ומזיקה שהיא נושאת. וזה חבל מאוד".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב  ובצלאל סמוטריץ'
מירי רגב  ובצלאל סמוטריץ'
"היא הורסת אבן אחרי אבן במשרד הקריטי הזה". רגב נגד סמוטריץ' בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
בתקופה האחרונה מחליפים השר לשעבר והשרה הנוכחית מהלומות מילוליות ברשתות החברתיות ועל במת הכנסת. השיא היה בחודש שעבר בכנסת לאחר שרגב הודיעה על התנגדותה לתוכנית המטרו. "היא הורסת אבן אחרי אבן במשרד הקריטי הזה", אמר אז. "ישראל כץ השאיר משרד מקצועי, עם אנשים כל כך טובים וחברות ביצוע כל כך טובות. הוא בנה את המשרד הזה במשך עשר שנים, אני רק אנקדוטה קטנה". רגב השיבה לאחר מכן: "דברן גדול, הפקרת את הפריפריה".
3 צפייה בגלריה
 "נתיב פלוס" בכביש החוף
 "נתיב פלוס" בכביש החוף
"נתיב פלוס" בכביש החוף
(צילום: שמוליק דודפור)
ח"כ סמוטריץ' טען בפוסט שפרסם כי אחד האתגרים הקשים בעידוד תחבורה ציבורית הוא לשנות את ההרגל לנסוע ברכב פרטי: "במובן הזה, הקורונה לוקחת אותנו הרבה מאוד אחורה", הסביר. "אנשים חוזרים יותר ויותר אל הרכב הפרטי כי הם חוששים מהידבקות וגם בגלל הוראות משרד הבריאות. לכן, כל צעד שאפשר לעשות כדי לשפר את התחבורה הציבורית ולהחזיר את אמון הציבור בה הוא צעד חיוני, שיאזן במקצת את הפגיעה שנגרמת לה עקב הקורונה".
פרויקט נתיב פלוס התבסס על הסטת נתיב מרכב פרטי לתחבורה ציבורית ושיתופית - רעיון שהגו אנשי המקצוע במשרד במשך שנים. הפרויקט ספג תחילה ביקורת ציבורית נוקבת אך בסופו של דבר נחשב להצלחה. במשרד התחבורה הסבירו שזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית פחת משמעותית ואיפשר למשתמשי התחבורה הציבורית לעקוף את הפקקים במהירות באמצעים זולים ומהירים. לכן גם תכננו להרחיב את המיזם.
בעקבות ההצלחה פרסם משרד התחבורה את תוכניתו להרחיב את המיזם בכביש 2 לכיוון צפון, ובסגר הראשון בישר סמוטריץ', עוד כשהיה שר התחבורה, כי המיזם תוקצב ב-40 מיליון שקל במסגרת התוכנית להאצת המשק. עוד תכנן להרחיב את הפרויקט גם לכביש 1 וכביש 4. כעת התוכניות הללו נגנזו.
לדברי גורמים הבקיאים בנושא, במשרד התחבורה החליטו שלא להסב עוד נתיבים קיימים בכבישים בין-עירוניים לתחבורה ציבורית. עם זאת עדיין יש תוכניות להרחיב כבישים קיימים לצורך סלילת נתיבי תחבורה ציבורית. גורמי המקצוע נתלים בין היתר בשינוי בדפוסי הנסיעה של הישראלים, שבעקבות מגפת הקורונה ממעטים לנסוע בתחבורה שיתופית (קארפול) עם אנשים זרים.