1 צפייה בגלריה
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
(צילום: אביגיל עוזי)
בני משפחתה של פרופ' גליה רהב הגישו בימים האחרונים תלונה במשטרה בגין הערות ופוסטים מסיתים נגדה ברשת הפייסבוק, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. הרקע לפוסטים המשמיצים נגד פרופ' רהב הוא תמיכתה בחיסוני ילדים מפני נגיף הקורונה.
בתה של פרופ' רהב, ד"ר רוני רהב קורן, פנתה למשטרה לראשונה בשבוע שעבר לאחר שנחשפה לדברים, ובימים האחרונים החליטה להגיש תלונה. היום נעשתה פנייה מצד בית החולים שיבא לפרופ' רהב, במסגרתה נשאלה אם תזדקק לליווי ואבטחה, ואולם בשלב זה היא סירבה.
בשנה האחרונה הפכה פרופ' רהב – ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר – שחברה בוועדת החיסונים של משרד הבריאות ובקבינט המומחים, לאחת הדמויות הבולטות במשבר הקורונה. על רקע השאלה אם לחסן או לא לחסן ילדים נגד קורונה היא הפכה קורבן לפוסטים ולאמירות קשות ביותר נגדה בפייסבוק מצד מתנגדי החיסונים. היום עדכן מנכ"ל פייזר אלברט בורלה כי ייתכן שבני נוער צעירים יוכלו להתחסן בסתיו הקרוב, ואילו ילדים בבית ספר יסודי יוכלו לקבל חיסונים כנראה לפני סוף השנה.

בפוסטים שהועלו בימים האחרונים מושווית רהב לקרואלה דה-וויל, דמות המרשעת מהסרט "על כלבים וגנבים", שמנסה להשיג את הגורים הדלמטיים כדי להכין מהם מעילי פרווה. אמירות קשות ביותר נרשמו גם בתגובות לפוסטים בעניינה של רהב. "גליה, מקווים ומייחלים ליום שאלוהים ייקח אותך במהרה בימינו ונאמר אמן", כתב אחד המגיבים. "השכנה העתידית של היטלר בגיהינום", כתב אחר.
"בתי, שהיא רופאה בעצמה, נחשפה למה שכותבים עליי ונחרדה", סיפרה השבוע רהב ל-ynet. "היא אמרה לי להיכנס לראות איך מאיימים על החיים שלי, כאילו שאני רוצחת את ילדי ישראל. ביום שישי היא פנתה למשטרה, ואז התקשרו אליי מהמשטרה".
בעקבות הדברים פירסמו בכירי הרופאים בשיבא הודעה שלפיה הם מתייצבים כאחד לצד פרופ’ רהב. “אנחנו הולכים עם האמת המקצועית - חיסונים הצילו מאות מיליוני אנשים מתחלואה ותמותה לאורך ההסטוריה והדבר אינו שונה כשמדברים על מגפת הקורונה. איומים לא ישתיקו את האמת המקצועית. לא נחריש אל מול ניסיונות לפגוע בבריאות של כולנו”, נכתב בהודעה שעליה חתמו בין היתר מנכ”ל שיבא פרופ’ יצחק קרייס, הסמנכ”ל ומנהל בית החולים הכללי פרופ’ ארנון אפק, מנהל בית החולים ספרא לילדים ד”ר איתי פסח, מנהל המרכז לחקר הסרטן פרופ’ גידי רכבי ורבים אחרים.