לוחמי טנק ירו אמש (שבת) ללא אישור על עמדת חמאס ברצועת עזה, זמן קצר לאחר שיגור הרקטה שפגעה במפעל באשקלון. הלוחמים ירו פגז לעבר העמדה, בהתאם לנוהל הרגיל, אחרי שפעיליה כבר התפנו ממנה, ובצה"ל אמרו בזמן אמת כי העמדה לא הותקפה בניגוד לדיווחים הפלסטיניים על כך. צה"ל מתחקר את הסיבה לפעולת הכוח שלפי שעה נראית כמו "חתירה יתרה למגע".
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
רצועת עזה, הלילה
(צילום: AFP)
הרקטה ששוגרה אתמול סמוך לשעה 21:36 ולא יורטה, התפוצצה במחסן של מפעל באזור התעשייה הדרומי באשקלון. איש לא נפגע בפיצוץ, אך נזק נגרם למקום. לפי צה"ל לא שוגרו מיירטים לעבר הרקטה, אף שהיא התפוצצה בסופו של דבר בתוך אזור התעשייה. זו הפעם השנייה בשבוע האחרון ששתי רקטות מעזה, האחת קצרת טווח והשנייה ארוכת טווח, לא יורטו על-ידי כיפת ברזל. בחיל האוויר מתחקרים את שני האירועים.

בתגובה לשיגור, צה"ל תקף הלילה מטרות של חמאס ברצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת-קרקעיות ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי. עוד נמסר כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל". עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה".
בשעות הבוקר עדכן בית החולים ברזילי כי אישה בהיריון פונתה לחדר המיון לאחר שנפלה במהלך הריצה לממ"ד בזמן האזעקה. מצבה טוב.
3 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה באזור התעשייה באשקלון
נפילת הרקטה באזור התעשייה באשקלון
הנזק במפעל באשקלון
בתוך כך, בצה"ל פתחו היום בתרגיל פיקודי לשיפור המוכנות של פיקוד הדרום לתרחישי לחימה ברצועת עזה, בהשתתפות כוחות סדירים וכוחות מילואים. לפי דובר צה"ל, התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2020 ועתיד להתקיים עד יום רביעי.
במסגרת התרגיל, החל הבוקר 'בוחן רמטכ"ל' במתכונת פתע לבחינת המוכנות של אוגדת עזה להגנה רב-מימדית אל מול מגוון תרחישים. בשל בידודו של הרמטכ"ל שנחשף לחולה קורונה מאומת, כוכבי ינהל את התרגיל מרחוק באמצעות תקשורת צבאית מסווגת לאור בידודו, כשבשטח התרגיל ינוהל על-ידי סגן הרמטכ"ל. בימים הקרובים תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון, כלי רכב וכלי טיס במרחב עוטף עזה.
מתן צורי השתתף בהכנת הכתבה