2 צפייה בגלריה
שוטרים בהר הבית
שוטרים בהר הבית
שוטרים ישראלים בהר הבית
(צילום: AFP)
שש שעות אחרי שהחל במטחי רקטות על ישראל מכיוון שלא נענתה לתביעותיו, חמאס הציב אולטימטום נוסף. "אם ישראל לא תפסיק את המצור על האנשים שנמצאים במסגד אל אקצא - נגיב בתוך שעתיים", אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה מעט אחר חצות הלילה (בין שני לשלישי). למרות האיומים, לא נרשמה החרפה מבחינת טווח הירי, ומטחים רבים נורו לעבר עוטף עזה.
במקביל סגן מנהיג חמאס סאלח אל עארורי התייחס למגעים המדיניים להפסקת אש ואמר כי מצרים והאו"ם מתווכים לרגיעה. "בשעות האחרונות היה קשר ישיר עם מצרים ועם האו"ם בנוגע למצב. אנחנו לא מעוניינים להתחיל במלחמה, אך אם ישראל תמשיך לפגוע במסגד אל אקצא ובמתפללים לא נוכל שלא להגיב", הוא אמר.

בכיר חמאס הוסיף: "העם הפלסטיני בכל מקום הוא גוף אחד וההתנגדות באה לידי ביטוי באופן שונה בכל מקום. על העם הפלסטיני בגדה המערבית לפעול כדי להתנגד לצעדי ישראל. מהבחינה הלאומית, לראשונה ישנו שיתוף פעולה פלסטיני והסכמה שיש לעצור את התקיפה הישראלית, צריך שההסכמה הזו תתורגם לאינתיפאדה כוללת. מבחינת האומה הערבית והאסלאמית, עליה לתמוך בירושלים ובמסגד אל אקצא, ולעצור את היחסים עם ישראל".
גם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה התייחס לאפשרות של מגעים להפסקת אש ואמר: "ישראל החלה את התוקפנות על ירושלים, ואם התוקפנות הזאת לא תיעצר - אז אין טעם במאמצים המדיניים להגעה להפסקת אש".
2 צפייה בגלריה
שיגור רקטות מעזה
שיגור רקטות מעזה
שיגור רקטות מעזה לעבר הדרום
(צילום: AP)
חמאס ממשיך הלילה במטחי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה ואשקלון. מאתמול ב-18:00 שוגרו לישראל יותר מ-150 רקטות. עשרות מהן יורטו אך כמה פגעו בבתי מגורים בישראל. אין נפגעים מלבד אדם אחד שנפגע קלות משברי זכוכית בשדרות.
בתגובה צה"ל תקף בסיסים של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה במסגרת מבצע שקיבל את הכינוי "שומר החומות". הפלסטינים דיווחו עד כה על 20 הרוגים, בהם תשעה ילדים, בעוד מצה"ל נמסר כי שמונה הרוגים הם מחבלי חמאס. כמה מחבלים נוספים ששהו בתוך מנהרה התקפית נהרגו בתקיפת צה"ל. בד בבד נמשכו העימותים בהר הבית, ושוטרים השתמשו ברימוני הלם וכדורי גומי לאחר שמתפרעים יידו אבנים מתוך מסגד אל אקצא.
פורסם לראשונה: 00:47, 11.05.21