1 צפייה בגלריה
יוון אקרופוליס האקרופוליס נפתח מחדש אחרי סגר ה קורונה
יוון אקרופוליס האקרופוליס נפתח מחדש אחרי סגר ה קורונה
מבקרים עם מסכות באקרופוליס באתונה
(צילום: רויטרס)
בעקבות ההתפרצות החוזרת של נגיף הקורונה, יוון הכריזה היום (שישי) על עוצר לילי שייכנס לתוקף החל מהלילה הקרוב בין השעות 00:30 עד 05:00. העוצר הלילי יחול בשלב זה על הערים אתונה וסלוניקי. יוון היא אחת משתי המדינות היחידות שמקבלות כיום ישראלים לנופש, ללא דרישה להיכנס לבידוד - בהלוך ובחזור.
בנוסף, הוחלט על חובת עטיית מסכות ברחבי יוון - גם באוויר הפתוח. ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטקיס אמר בנאום ששודר בטלוויזיה כי "החודשים הבאים צפויים להיות קשים. אני לא מעוניין בסגר כללי, ולכן אנו נדרשים לצעדים אחרים - בתקווה שהם יהיו ממוקדים ואפקטיביים". הוא הוסיף: "עכשיו זה לא הזמן למסיבות סודיות, כשהנגיף חוגג על חשבון החיים שלנו".
מוקדם יותר השבוע אמרה שרת התחבורה מירי רגב כי יש חשש שיוון בדרך להפוך למדינה "אדומה". בדיון של שדולת התעופה החדשה ציינה רגב כי היא תשוחח ביום ראשון עם שר התיירות של יוון כדי לבחון אם צפוי שינוי במדיניות הממשלה היוונית לגבי תיירות נכנסת, לנוכח הגידול בשיעור התחלואה, בעיקר בערים הגדולות סלוניקי ואתונה - מהיעדים הבודדים שיש אליהם טיסות ישירות מישראל בימים אלו.

אם אכן יוון תהפוך ל"אדומה", פירוש הדבר שהתיירים מישראל יחויבו בבידוד בשובם מהנופש - מה שיהפוך כמובן את הנופש במדינה להרבה פחות מבוקש בקרב הישראלים.
במקרה הקיצוני יותר ממשלת יוון עלולה לשנות את מדיניותה ולהחליט כי היא סוגרת את כניסת התיירים הזרים לתחומה. רק לפני שבוע הודיע יוון כי היא מגדילה את מספר התיירים מישראל מ-5,000 איש ל-10,000 איש לשבוע.
יש לציין כי אם אכן יחול שינוי במעמדה של יוון ממדינה "ירוקה" ל"אדומה", מדובר במכה נוספת לחברות התעופה, שמוכרות כרטיסים לטיסות עתידיות ליוון וקיבלו עבורן סלוטים (היתר לטיסה) גם למהלך חודש נובמבר.
רק השבוע הודיעה אל על שתחל לטוס לסלוניקי באמצעות חברת הבת סאן דור. בתוך כך, חברות התעופה עלולות כעת שוב למצוא עצמן, כמו בסגר השני, בתפוסה נמוכה עד בלתי כדאית.
אתמול אמר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, כי בסגר השני ירדה התפוסה במטוסי החברה מ-85% ל-13%, וכי נגרם לחברה נזק של מיליון שקלים ליום. נזק נוסף עלול להיגרם למי שרכש כרטיסים לחופשה ביוון לשבועות הקרובים.