3 צפייה בגלריה
ניסיון לינץ' בירושלים
ניסיון לינץ' בירושלים
סימני שרשרת הברזל על גופו של י'
עשרות תוקפים ערבים משכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים הגיעו במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) לשכונת הגבעה הצרפתית שבבירה. הם הצטיידו באלות, שרשראות, אבנים ובקבוקים שאותם השליכו על כלי רכב של יהודים ועל בתיהם. בשלב מסוים הותקף י', יהודי בן 26, נשוי ואב לילדה, שמתגורר בשכונה כבר שלוש שנים. הוא הוכה בכל חלקי גופו בשרשרת ברזל ונזקק לטיפול רפואי. כוחות משטרה שהיו בסמוך חילצו אותו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות - והצילו את חייו.
האירוע החל כשלי' נודע כי אחד מחבריו הותקף בכיכר שבקצה השכונה על-ידי ערבים. "ירדנו לבדוק", הוא שחזר. "וכשרציתי לחזור ונכנסתי לאוטו - ראיתי שהמשטרה מתעמתת עם פורעים ערבים בכיכר. לפתע רצו אליי כ-15 מהם והשוטרים רדפו אחריהם כדי למנוע מהם לתקוף אותי. בשנייה האחרונה הצליח אחד מהם להגיע אליי ולבעוט בי. רק לאחר מכן, בבית החולים, הרופא שבדק אותי אמר שמישהו הצליף בי עם שרשרת ברזל".
י' הוסיף כי הדבר הבא שהוא זוכר מאותה תקיפה היא שריססו לעברו גז מדמיע. המשטרה, לדבריו, הצליחה להדוף לבסוף את התוקפים. "הגיע אמבולנס ולא רציתי להתפנות בו כדי לא להלחיץ את אשתי. עליתי הביתה, הסברתי לה שאני בסדר ויצאתי לשערי צדק". י' סיפר כי "רוב הבעיות פה בשכונה מגיעות ממזרח העיר. הם באים לעשות בלגן. אני מרגיש שהמשטרה נמצאת פה, אבל ידיה, כך נראה, כבולות. איך אני יכול לדעת שאשתי והילדה שלי מוגנים אם המשטרה לא יכולה להגן על עצמה?".
3 צפייה בגלריה
תקיפת עוברי אורח בגז פלפל בירושלים
תקיפת עוברי אורח בגז פלפל בירושלים
תקיפת עוברי אורח בגז פלפל בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה )

בתוך כך, עצרה המשטרה שני חשודים בני 21 ו-22 שריססו גז מדמיע על עוברי אורח בירושלים. השניים, תושבי שכונת אבו טור, ריססו על-פי החשד את הגז בכניסה למתחם "יס פלנט" שבבירה.

14 כתבי אישום נגד 52 נאשמים

כמו כן, בפרקליטות הגישו עד כה 14 כתבי אישום נגד 52 נאשמים, חלקם קטינים, בגין עבירות שונות ובהן סיכון חיי אדם, תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה ועוד. מהפרקליטות נמסר: "בין היתר, הבוקר הוגש כתב אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין ניסיון לבצע לינץ' באזרח יהודי ליד מוזיאון רוקפלר בירושלים, ויוחסו להם עבירות של מעשה טרור, פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני".
3 צפייה בגלריה
ניסיון לינץ' בירושלים
ניסיון לינץ' בירושלים
ניסיון לינץ' בירושלים
(צילום: EPA)
ממלא מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה כי תיקי חקירה שיועברו ממשטרת ישראל לפרקליטות ביחס לאירועי ימים אלה יתועדפו ויטופלו באופן מיידי על-ידי פרקליט ייעודי בכיר בכל מחוז, וכי הטיפול בכלל התיקים ברחבי הארץ ירוכז ברמה ארצית. בתוך כך, ביום ראשון צפויים להיות מוגשים כ-20 כתבי אישום נוספים נגד מפרי חוק מהימים האחרונים. עד כה העבירה משטרת ישראל אל הפרקליטות כ-130 תיקי חקירה, שבחלקם הטיפול הסתיים וחלקם מצויים בבחינה.
עוד הוסיפו בפרקליטות המדינה, כי מסוף השבוע שעבר עלה פי חמישה מספר הפניות מגופי הביטחון השונים להסרה של תכנים העוסקים בהסתה לאלימות, הסתה לטרור, תמיכה בארגוני טרור ושבח למעשי טרור ברשתות החברתיות השונות. "מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה טיפלה במאות פניות להסרת דפים, חשבונות ותכנים בטוויטר, אינסטגרם, פייסבוק ועוד", נאמר.
"לאחר בחינה כי תוכן הפנייה אכן מפר חוק, מהווה סיכון או מפר את תנאי השימוש", הוסיפו בפרקליטות, "פועל צוות המחלקה אל מול הפלטפורמות הרלבנטיות לשם צמצום החשיפה או הסרת התוכן. בין היתר, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פעלה לאחרונה להשעיית חשבון הטוויטר של דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי".