בשבוע שעבר הודיעו מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה על חשיפת חוליה שהופעלה על-ידי ישראל ותכננה לבצע פיגועים. ההודעה הייתה קצרה ולא פירטה מעבר לכך, אך הבוקר (רביעי) מפרסם העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", שמקורב לציר ההתנגדות, פרטים חדשים על החוליה.
2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: AFP)
העיתון, שהסתמך על מקורות ביטחוניים, דיווח כי חברי החוליה הם פעילים סלפים שהופעלו על ידי המודיעין הישראלי תחת כיסוי בדוי, לפיו הם מופעלים על ידי גורמים בדאעש במטרה לבצע פיגועים בתשתיות ביטחוניות וממשלתיות ברצועה.
חקירתם של אותם פעילים סלפים העלתה כי חברי החוליה היו קרובים לביצוע אותם פיגועים - וכי המטרה הראשונה הייתה פיגוע נגד יעד אסטרטגי השייך לאחת הזרועות הצבאיות בעזה, ככל הנראה של חמאס. החקירה הובילה לפעילים נוספים שהחביאו בכמה דירות בעיר עזה "ציוד ומכשור מיוחד".
2 צפייה בגלריה
יום השנה ה-31 של חמאס
יום השנה ה-31 של חמאס
חברי החוליה הודו בתכנון פיגועים נגד יעדי חמאס
עוד נכתב כי חברי החוליה גויסו על ידי סוכן של ישראל שהוליך אותם שולל כאילו הוא מקבל סיוע מדאעש. הוא ביקש מהם לאסוף מודיעין ולהתכונן לפגוע ביעדים שונים, בהם יעדי תקשורת ויעדי אבטחה של בכירי ההתנגדות, כמו גם נגד שופטים שפסקו בעבר נגד גורמים בדאעש.
ראש החוליה הודה, לפי הפרסום בעיתון הלבנוני, בתכנון פיגועים בבתי משפט, משרדי ממשלה בעזה וכן פיגועי התאבדות במחסומים ומרכזי ביטחון באמצעות שימוש בחגורות נפץ ובאופנועי נפץ.