זה יכול היה להיגמר כמו אירועי סחיטה רבים בענף הבנייה, שבהם היזם משלם דמי סחיטה ואיש לא יודע על כך. אלא שבמקרה הזה, יזם נדל"ן מתל אביב, טייס בעברו, החליט שלא לשתוק ולשתף את המשטרה במסכת האיומים שממנה הוא סובל בחודשים האחרונים. צפו בתקיפה והאזינו לאיומים.
לפי פרטי החקירה, הכול החל כאשר יזם הנדל"ן החליט להפסיק לשכור את שירותיו של קבלן באתר בנייה באזור תל אביב. הקבלן, אחיה של חברת כנסת, טען כי מגיעים לו כספים בסכום של יותר ממיליון שקלים. בין השניים ניצתה מחלוקת כספית, והיא הייתה צפויה לעבור למישור המשפטי.
בינתיים הביא היזם קבלן אחר, שהחל לעבוד באתרי הבנייה שלו. זמן קצר לאחר כניסת הקבלן החדש החל היזם לקבל הודעות מהחשודים, שבהן הם איימו לפגוע בו אם לא ישלם להם סכום של 1.2 מיליון שקלים. בהמשך החלו להגיע שיחות איומים לאורך כל שעות היממה שבהן נאמר "אנחנו נפגע בך ובבני המשפחה שלך".
3 צפייה בגלריה
חשד לסחיטה באיומים של יזם נדל"ן
חשד לסחיטה באיומים של יזם נדל"ן
מסכת של איומים. מתוך תיעוד האלימות כלפי מנהל עבודה באתר בנייה של היזם
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה)
3 צפייה בגלריה
חשד לסחיטה באיומים של יזם נדל"ן
חשד לסחיטה באיומים של יזם נדל"ן
האלימות נגד מנהל העבודה באתר הבנייה נקלטה במצלמות האבטחה
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה)
"עד עכשיו לא התקרבנו אליך, אבל תדע לך, אתה צריך לשמור על הילד שלך. תיזהר. אנחנו תוקעים בראש שלך מחסנית שלמה", נאמר באחת השיחות. בשיחה אחרת שהוקלטה הושמעה ירייה ונאמר: "תקשיב טוב, דיברנו איתך, אבל נראה שאתה לא מבין. היום זה באוויר, בפעם הבאה זה יהיה בראש שלך, אתה שומע".
אחר כך זה רק הידרדר, גם לאלימות פיזית. זה התחיל בכתובות גרפיטי באתרי בנייה, לאחר מכן בשפיכת זפת לעבר ביתו של הקבלן החדש ובהמשך היו גם יריות ושריפת משרדים לעבר אותו הבית. בשלב הבא הגיעו החשודים לאחד מאתרי הבנייה והכו כמה מהעובדים כולל מנהל העבודה, כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמות אבטחה בראש הכתבה.
תיק החקירה הגיע לקצינת אח"מ ירקון, סגן ניצב רונה פינגלאי מורד, שהפעילה את היחידה לפשיעה במחלק תשאול במרחב ירקון בחקירה סמויה. החוקרים העריכו כי הקבלן "מכר" את החוב שלו לעבריינים, ואלה ביקשו לסחוט את היזם המצליח. היזם גם סיפק למשטרה "ראיית זהב" בדמות הקלטה של הסחיטה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ישראל מלובני)
בתקופה האחרונה, במהלך החקירה הסמויה, הצליחו חוקרי מחלק התשאול לאסוף מספיק ראיות, והיום (רביעי) הגישו הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד העבריינים החשודים בסחיטה ובאיומים. נגד אחיה של חברת הכנסת, שנחקר באזהרה על קשירת קשר לביצוע פשע, לא נמצאו מספיק ראיות ובשלב זה התיק הפלילי נגדו נשאר פתוח.
עורך דין אמיר גור עורך דין אמיר גור
סנ"צ רונה פינגלאי מורדסנ''צ רונה פינגלאי מורד
עו"ד אמיר גור המייצג את היזם אמר: "היזם, איש עתיר זכויות, סירב להיסחט והחליט להיאבק על פי החוק. הוא מעריך מאד את הגישה והמקצועיות של מחלק תשאול מרחב ירקון. הוא לא מכיר את החשודים וכל מבוקשו לעסוק בעשיית הבנייה ללא הפרעות פליליות".
עו"ד אורי בן נתן, המייצג את החשודים, מסר: "החשודים שעצורים כרגע לא קשורים לאירועים הנטענים ואין לי ספק שהם ישוחררו לאחר שהפרקליטות תלמד את חומר הראיות ותיווכח שמעשה הסחיטה המתוארים, לא בוצעו על ידם".